A Belügyminisztérium nagyszabású programsorozattal népszerűsíti és mutatja be az elektronikus közigazgatásban rejlő lehetőségeket. A technológiai fejlesztések mellett a naprakész tudással bíró köztisztviselők a hatékony e-ügyintézés zálogai, ezért a Neten a Hivatal projekt egyik célja a közigazgatásban dolgozók ismereteinek bővítése: júniusban átfogó továbbképzések indulnak Budapesten és hat vidéki nagyvárosban.
A Belügyminisztérium Neten a Hivatal elnevezésű projektje az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket mutatja be, illetve felhívja a figyelmet az elektronikus ügyintézés előnyeire. A kormányzat még 2011-ben indította el a Magyary-programot, amely a közigazgatás fejlesztését, hosszú távon pedig a hatékony nemzeti közigazgatás megteremtését tűzte ki célul. Ezen elképzelésekbe - amelyeket az idén elfogadott, 2020-ig terjedő időszakra szóló közigazgatás-fejlesztési stratégia aktualizál - illeszkednek a közigazgatásban dolgozók e-közigazgatással kapcsolatos ismereteinek bővítésére szervezett képzések is. Az elektronikus szolgáltatások biztosításában, azok használatának terjesztésében kiemelt szerep jut a köztisztviselőknek - fontos tehát, hogy naprakész tudás birtokában legyenek az elektronikus közigazgatás legújabb fejlesztési irányairól, szabályozási környezetéről, valamint a munkájukat segítő háttérrendszerekről és az ügyfelek, az állampolgárok és a vállalkozások számára elérhető elektronikus szolgáltatásokról.
A projekt keretein belül szervezett oktatásokkal a résztvevők részletesen megismerhetik az elektronikus közigazgatás fejlesztési koncepciójának újdonságait, valamint betekintést nyerhetnek a saját szakterületükön túlmutató elektronikus közigazgatási megoldásokba is. A megszerzett tudást egyrészt mindennapi munkájuk során hasznosíthatják, másrészt részletesebb tájékoztatást adhatnak az e-közigazgatási szolgáltatásokat igénybevevő ügyfeleknek is. Az e-ügyintézés minél szélesebb körű térnyerését támogató továbbképzési sorozatot Budapest mellett Debrecenben, Győrben, Miskolcon, Pécsen, Szegeden és Székesfehérváron rendezik meg júniusban és júliusban.
A képzés egyes moduljai ugyanakkor helyszíntől függetlenül, e-learning rendszerben valósulnak meg. A képzés célja, hogy az ügyintézők ne csak a saját szakterületük ismerői legyenek, de ugyanilyen rutinnal és szakértelemmel kezeljék az e-közigazgatás egyéb területein felmerülő kérdéseket is.
A közigazgatásban dolgozók továbbképzése mellett a Neten a Hivatal projekt az elektronikus közigazgatási szolgáltatások lehetséges felhasználóival való közvetlen kapcsolatra is törekszik. Májusban öthelyszínes országjáró információs roadshow hívta fel a figyelmet az online ügyintézés lehetőségeire, és az elmúlt évek fejlesztéseire, amelyekkel kényelmesebb és időtakarékosabb lehet az ügyintézés.
A népszerűsítő és tájékoztató program az ÁROP-2.2.18-2012-2012-0001 azonosítószámú, Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás című kiemelt projekt keretében valósul meg.
A Neten a Hivatal projektről a http://netenahivatal.gov.hu/ honlapon található részletes információ.
(Belügyminisztérium)