2015. május 19-22. között ülésezik az Oktatási Világfórum a dél-koreai Incshonban. Az UNESCO által szervezett konferencián a 2000 óta a világ oktatási rendszereiben bekövetkező változásokat, és az elért eredményeket tekintik át a résztvevők, egyúttal új célokat fogalmaznak meg a 2015-2030 közötti időszakra.
A rendezvény nyitónapján Irina Bokova, az UNESCO főigazgatója a házigazda Dél-Korea rendkívül sikeres oktatási rendszerét állította pozitív példaként a fejlődő országok elé, kiemelve a minőségi oktatás szerepét – az egykor szintén elmaradottnak számító – Dél-Korea mai gazdasági sikereinek megalapozásában. Park Geun-hye koreai elnök pedig az oktatás minőségének emelésében fontos szerepet játszó informatikai fejlesztések fontosságát hangsúlyozta beszédében.
A konferencia szereplői megállapították, hogy a 2000-ben megfogalmazott oktatáspolitikai célokat nem sikerült elérni: a világon 250 millió gyermek még mindig nem rendelkezik az alapvető ismeretekkel, nem tud írni és olvasni, de a felnőttek körében is 780 millióra tehető az írástudatlanok száma, tehát bőven van mit tenni. A beavatkozás szükségességét felismerve a Világbank bejelentette, hogy megduplázza az oktatás minőségének javítását célzó fejlesztésekre felhasználható források összegét.
A fórumon 130 ország képviselteti magát, a rendezvényeken összesen mintegy 1500 delegált és szakértő vesz részt. Magyarországot Maruzsa Zoltán, felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár képviseli.
(EMMI)