A Köznevelési Kerekasztal ülésén 100 szakértő összesen 150 témában tett javaslatot, ezen témák lefedik azt a 25 pontot is, amelyet a Pedagógusok Szakszervezete megfogalmazott. A 25 pontról a Köznevelési Kerekasztal mellett a munka törvénykönyve szerint a szakszervezetekkel is folynak a tárgyalások, ám ezek kimenetele nem lehet ellentétes a Kerekasztal munkájával, megállapításaival.
A Kerekasztal második ülésén a munkacsoportok (Tartalomfejlesztési, Gyermek-tanulói életutak, Pedagógus szakmai stratégia, Pedagógushivatás, Fenntartói, Köznevelés irányítási) legfontosabb témái között szerepelt a pedagógusok adminisztrációs terheinek csökkentése, beleértve a minősítési rendszerrel kapcsolatos optimalizációt, a pedagógusok munkarendjét érintő kérdések áttekintése, a nyugdíjas pedagógusok foglalkoztatása az adott időszak végéig, a tankötelezettség kérdése, az igazgatók felelősségi körének az áttekintése, a tanárképzés egységesítése, a Nemzeti Alaptanterv és Kerettanterv felülvizsgálata és tanulók magas szintű tudás és képesség fejlesztéséhez vezető átalakítás elveit, az azonos iskolán belüli eltérő képességű és készségű gyerekek személyre szabott fejlesztése, az Arany János Tehetséggondozó Program financiális feltételeinek biztosítása, valamint az Oktatási Hivatal ill. az OFI szervezetfejlesztési kérdései. Kiemelt jelentőséggel tárgyalta a Kerekasztal a KLIK pénzügyi problémáinak megoldását, és alapelveket fogalmazott meg a fenntartó szervezet új struktúrát illetően, amelyek részletes kidolgozása megkezdődött.
A Kerekasztal munkájába továbbra is várjuk azokat, akik meghívást kaptak.
(EMMI Sajtó- és Kommunikációs Főosztály)