Míg összességében a tavalyihoz hasonló eredménnyel végződtek az idei érettségik, informatikából jelentősen, 4 tizeddel javult a diákok teljesítménye. Hasonlóan pozitív változás tapasztalható a kémia, biológia, angol vizsgáknál is.

2015. június 26-án véget ért a 2014/2015. tanév május-júniusi érettségi vizsgaidőszaka. A diákok május 4. és június 26. között mintegy 1.172 helyszínen, 3325 vizsgabizottságban adtak számot tudásukról. Az érettségizők közül több mint 71.000 „végzős” középiskolás tett ún. „rendes” érettségi vizsgát. Rajtuk kívül mintegy 36.300 fő tett legalább egy tárgyból valamilyen fajta érettségit, azaz összesen mintegy 114.000-ren érettségiztek ebben az időszakban. A mintegy 415.000 vizsgából több mint 42.300 vizsga emelt szintű, és mintegy 373.300 pedig középszintű vizsga volt.

Az idei és az előző évek eredményei azt igazolják, hogy a kétszintű vizsgarendszer működése stabil, a vizsgázók által elért és országos szinten összesített eredményekben nincsenek említésre érdemes változások. Az egyes vizsgatárgyak esetében középszinten a tanulók eredményei nem mutatnak szignifikáns változást - például a matematikánál ez 4 század százalékos csökkenést jelent - a tavalyihoz képest. Legtöbb tantárgy esetében szinte változatlannak tekinthetőek, míg az informatikánál nagyobb mértékű, 4 tized százalékos javulás mutatkozik a korábbi évek eredményeihez képest.

A 2001-2003-as átlaghoz képest magyar nyelv és irodalom, fizika, kémia és informatika tárgyakból egyaránt javulás tapasztalható.

A részletes adatokat bemutató prezentáció az alábbi linken érhető el.

(EMMI, Köznevelésért Felelős Államtitkárság)