Másodszor ülésezett a Köznevelési Kerekasztal, amelyre a korábbi tagokon kívül a Megyei Jogú Városok Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Katolikus Egyház, valamint az óvodapedagógusok képviselői is meghívást kaptak.
Múlt héten megkezdték munkájukat a Kerekasztal munkacsoportjai is: a 6 munkacsoport mintegy 100 szakértője összesen 150 témát vetett fel, amelyeket az első ülésen meghatározott prioritásoknak megfelelően tárgyal a Kerekasztal.
Az ülésen a munkacsoportok (Tartalomfejlesztési, Gyermek-tanulói életutak, Pedagógus szakmai stratégia, Pedagógushivatás, Fenntartói, Köznevelés irányítási) legfontosabb témái között szerepelt a pedagógusok adminisztrációs terheinek csökkentése, a pedagógusok munkaidejének újraszabályozása, az üres álláshelyek betöltése, a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatása, a tankötelezettség kérdése, a tanárképzés egységesítése, a Nemzeti Alaptanterv és Kerettanterv felülvizsgálata, az Arany János Tehetséggondozó Program financiális problémáinak megoldása, valamint az Oktatási Hivatal szervezetfejlesztési kérdései. Kiemelt jelentőséggel tárgyalta a Kerekasztal a KLIK költségvetésének azonnali rendezését, és a tankerületek újrafelosztását.
A Köznevelési Kerekasztalnak az a célja, hogy a problémákat közösen megoldjuk, a kormány minden felvetést meghallgat. Már az első Kerekasztal rengeteg eredményt hozott. A Kerekasztal kéthetente ülésezik, a következő plenáris ülésre március 8-án kerül sor, amelyen az első prioritási csoportba tartozó kérdésekben várhatóan döntés és javaslattétel születik.
(EMMI; Köznevelésért Felelős Államtitkárság)