A pedagógusok döntő többsége a párbeszédben és a közös munkában hisz, nem a politikai hergelésben, nem az utcai akciókban. A pedagógusok többsége mára arra is ráébredt, hogy bizonyos kormányellenes erők csak ki akarják használni őket.

Különösen felháborító, hogy azok akarják mindig utcára vinni a pedagógusokat, akik rendszeresen elutasították a párbeszéd lehetőségét és a kormány meghívását a Köznevelési Kerekasztalhoz, amely a pedagógusokról és a gyermekekről szóló párbeszéd legeredményesebb fóruma.

A kormány a gyermekek és a pedagógusok mellett áll, és 2010-től folyamatosan pótolja azokat a pénzeket a köznevelésbe, amelyeket a baloldal elvett onnan. A köznevelésben ma iskolafejlesztés, a rendszerváltás óta legnagyobb pedagógus béremelési program, a legnagyobb ingyenes gyermekétkeztetési és tankönyvellátási program zajlik. Jövőre 130 milliárd forinttal több jut köznevelésre, mint idén, és 455 milliárd forinttal több jut, mint a baloldal által utoljára benyújtott, 2010-es költségvetésben.

A pedagógusok számára a rendszerváltás óta legnagyobb béremelést indítottuk, amelyre eddig 234 milliárd forintot fordítottuk. A pedagógusok bére idén és jövő ősszel is tovább emelkedik, összesen átlagosan 50%-kal emelkednek a pedagógusbérek, és a Köznevelési Kerekasztalon zajlott tárgyalások eredményeként bérfejlesztés lesz a nevelési-oktatási munkát segítő, nem pedagógus végzettségű dolgozóknál is.

Az iskolák fenntartásával kapcsolatos vitát is sikerült rendezni a Köznevelési Kerekasztalnak köszönhetően. Tiszta helyzetet teremtünk az iskolák fenntartásában, az állam felelősséget vállal az iskolák fenntartásért és fejleszti azokat. Az önkormányzati fenntartás egyszer már megbukott, eladósította és csaknem csődbe vitte az önkormányzatokat, ezért ahhoz nem szabad visszatérni.

Az intézményfenntartó központ is átalakul, közelebb visszük a döntési folyamatokat az iskolákhoz. Az intézményvezetők munkáltatói és gazdálkodási jogköre bővül, érdekeltté válnak saját bevételek generálásában, hiszen azok jelentős részét visszaforgathatják iskolájuk fejlesztésébe. Rendezzük a nyugdíj előtt álló és a nyugdíjkorhatárt betöltő pedagógusok helyzetét, ahogyan az ideiglenes pedagógus II. kategóriában levő pedagógusok helyzetét is. Zajlik a Nemzeti alaptanterv átalakítása is hogy modern, versenyképes tudást tudjunk nyújtani a fiataloknak.

(EMMI; Oktatásért Felelős Államtitkárság)