Szerdától péntekig tartja a Digitális jólét program a harmadik Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) elnevezésű rendezvényét, a koronavírus-járvány miatt a résztvevők idén rendhagyó módon online követhetik az eseményt.

Megnyitójában Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára hangsúlyozta, tavaly óta nagyon megváltozott a világ.

"Átestünk az elmúlt hónapokban egy olyan innovációs kalandon, amit hivatalos nevén tantermen kívüli digitális munkarendnek hívunk" - fogalmazott a rendezvény fővédnöke.

Tavaly a digitális oktatásra még "kevesek szerelmeként" tekintettek, akkor a hagyományos tanítás töltött be meghatározó szerepet a magyar iskolákban. A járvány azonban mindent felülírt, és nem várt innovációkkal "gazdagította" a rendszert.

Már az elmúlt két-három évtizedben sok lépés történt a digitalizáció irányába: eszközöket szereztek be, több tízezer kollégát "mozgattak meg" továbbképzésekkel, tartalmakat fejlesztettek - közölte Maruzsa Zoltán. Megemlítette egyebek mellett a Nemzeti Köznevelési Portált, a Digitális Témahetet és a Digitális Oktatási Stratégiát.

Rendelkezésre állt tehát egy előzetes tudás, azt azonban még sosem próbálta ki az ország, hogy képes-e rendszerszintű átállásra. Az utóbbi hónapokban ez is bekövetkezett.

Az államtitkár úgy értékelt, hogy "állta a sarat" az oktatási rendszer, minőségi módon működött. Ezért sokan dolgoztak közösen - jegyezte meg.

Maruzsa Zoltán azt mondta: senki nem állította, hogy eredményesebb lehet a digitális tanítás, mint a hagyományos, de megállta a helyét.

Az idei DOKK fő témái között szerepelnek a távoktatásban jól használható innovatív pedagógiai és technológiai megoldások, az intézményi és humánerőforrás-fejlesztési lehetőségek, valamint a magyarországi és nemzetközi jó gyakorlatok is.

A koronavírus-járvány az élet minden területét, így az oktatást is befolyásolja, ezért kiemelten foglalkoznak a pandémia következményeinek feltárásával.

Egyebek mellett azokra a kérdésekre keresik a választ, hogy miként lehet jobb tanárrá válni a digitalizációval, milyenek a nemzetközi tapasztalatok az oktatás digitális átállásáról, mit kell tudni a távolléti tanítás hatásairól, valamint miként jelenik meg a digitális kompetencia a Nemzeti alaptantervben - írták a meghívóban.

(MTI)