Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, okosotthon, tematikus múzeumi térképek – csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel nyolcezer digitális pedagógiai program közül, amelyekben eddig tizenkilencezer tanár és háromszázhuszonötezer diák vett részt.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kezdeményezésére a 2015/2016-os tanévtől bevezetett Digitális Témahét negyedik alkalommal indul útjára 2019. április 8. és 12. között, különleges pályázati díjakkal. A tanév rendjében is szereplő program fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése, terjesztése a köznevelésben.
A pályázati programra jelentkező köznevelési intézmények vállalják, hogy – legalább egy napon vagy egy héten keresztül – valamilyen, az iskola képzési céljaihoz kapcsolódó, szabadon választott témát digitális pedagógiai eszközök segítségével, projekt formájában dolgoznak fel tanóráikon. A résztvevő iskolák felkészülését a Digitális Témahét oldal Tudásbázisában megtalálható minta-projektcsomagok és számos egyéb pedagógiai anyag segíti. Az eredményhirdetésre június 8-án, a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállításon (DOKK) megrendezett ünnepélyes díjkiosztón kerül majd sor. 2020-ig a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ látja el az esemény szervezésének, szakmai támogatásának és koordinálásának feladatait.
A Témahét az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása című projektből valósul meg.
(EMMI)