Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára szerint érthetetlen a két legnagyobb szakszervezet által hirdetett bojkott, miközben a múlt héten még éppen ők követelték a köznevelési kerekasztal összehívását.

Rétvári Bence az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában kiemelte: a kormány mindig kész a párbeszédre. Az elmúlt időszakban már több mint száz iskolával sikerült konzultálni, és ezeknek számos tapasztalata volt - mondta az államtitkár, példaként említve, hogy problémaként felmerültek a dologi költségek és az órabeosztások is, de egyúttal számos megoldási javaslat is elhangzott a fórumokon.

Rétvári Bence felidézte, hogy az Emmi a jövő hétre összehívja a köznevelési kerekasztalt, amelyre várják a szakszervezeteket, a pedagógusok, a szülők és a diákok képviselőit is, hogy közösen vitassák meg a helyzetet.

Hétfőn Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke bejelentette, hogy február 13-ára a fővárosba, országos tüntetést szervez a pedagógusok sztrájkbizottsága, a köznevelés és a pedagógusok helyzetének javítását követelve. Szintén hétfőn a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) a közoktatás szervezeteihez intézett nyílt levélben szólított fel a köznevelési kerekasztal bojkottjára.

Rétvári Bence felidézte, hogy korábban éppen a szakszervezetek követelték a köznevelési kerekasztal összehívását, még a napirendi pontokat is megfogalmazták. Ezért nem érti, hogy az érdekképviseletek, amelyeknek a feladata pont az lenne, hogy ezen részt vegyenek, most miért nem akarnak párbeszédet.

Az eddig megfogalmazott követelésekről az államtitkár azt mondta: 18 éves koráig most is mindenki járhat iskolába. A tananyag mennyisége "régi nagy vita". Kifejtette: egyrészt azt várják, hogy a legmodernebb, legszélesebb körű tudást kapják a diákok, amely a munkaerőpiacon, illetve a továbbtanuláshoz szükséges, másrészt, hogy ne legyen nagy a diákok leterhelése az iskolában. Az arányosság figyelembevételével ennek két megoldása lehetséges - fejtette ki Rétvári Bence. Az egyik, hogy a mostani tartalmat csökkentik, a másik, hogy a tanulási időt növelve a diákoknak nem nyolc, hanem kilenc év alatt kelljen elsajátítaniuk a tananyagot.

(MTI)