Átadták a felújított Nemzeti Evezős és Kajak-Kenu Olimpia Központot csütörtökön: a Maty-éri versenypályán jövő szerdán kezdődik az olimpiai kvalifikációs világbajnokság.

Sárfalvi Péter sportlétesítményekért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkár avatóbeszédében elmondta, Szegeden 2011 után újra, immár negyedik alkalommal rendeznek gyorsasági kajak-kenu világbajnokságot.

"Az elmúlt hónapokban a pálya teljesen megújult, világviszonylatban is az egyik legkorszerűbb versenypályává vált" - közölte a politikus, aki emlékeztetett arra, hogy Magyarország kiemelkedően sikeres a sportágban, az öröktábla élén szerepel. "A kormány célja minél több magas színvonalú hazai sport világesemény megrendezése" - tette hozzá.

A világbajnokság ezúttal a tokiói olimpia kapcsán különös jelentőséggel bír, ugyanis a kvóták nyolcvan százalékát itt lehet megszerezni. Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke úgy fogalmazott, példaértékű fejlesztés valósult meg, az első pillanattól kezdve partnernek tekintették a szövetséget, és figyelembe vették a verseny szervezéséhez szükséges kéréseket.

"A központ, bár a világbajnokság apropóján újult meg, nemcsak a kajak-kenu és evezőssportot, hanem más sportágakat, a szabadidősportot, az aktív kikapcsolódást is szolgálja majd" - szögezte le a sportvezető.

Az elnök kitért arra, a rövidesen kezdődő esemény minden idők legnagyobb világbajnoksága lesz: 2011-ben 88 ország vett részt a világbajnokságon, a mostani versenyre pedig 101 ország sportolója nevezett.

Schmidt Gábor kifejtette, a tokiói olimpiára Szegeden keresztül vezet az út, aki nem áll rajthoz a világbajnokságon, az a pótkvalifikáción sem vehet részt.

A Maty-éren elkészült fejlesztés leglátványosabb eleme, hogy a pályát kettéválasztó osztószigetet híd kapcsolja össze a szárazfölddel. A tévéközvetítések kamerái átkerülnek a szigetre, a korábbi versenyekkel ellentétben nem egy nádas, hanem a több tízezer néző lesz látható a futamok hátterében. A szigeten kerékpárút épült, így az edzők kísérhetik majd tanítványaikat.

A déli zárógát környékét feltöltötték, ezzel nagyobb terület állt rendelkezésre a mobil létesítmények kialakítására, ahol helyet kapnak a versenyekre érkező csapatok. Újabb emelettel bővült a céltorony, és teljes egészében befedték a főlelátót, emellett újabb utakat és parkolókat építettek.

(MTI)