A Jó oktatás jó iskola elnevezésű konferenciasorozat harmadik állomásán a hozzáadott pedagógiai értékekről volt szó. A rendezvény célja, hogy folytatódjon a párbeszéd a hátrányos és nem hátrányos helyzetű tanulók együttneveléséről és a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférésükről.

Langerné Victor Katalin az Emberi Erőforrások Minisztériumának társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkára nyitóbeszédében felhívta a figyelmet azokra a tanárokra, akik jó iskolát csinálnak. A helyettes államtitkár elmondta, a jó oktatás, jó iskola mindenkinek jár függetlenül attól, hová született, honnan indul az iskolába.

Langerné Victor Katalin beszélt az Oktatási Hivatallal közös, Esélyteremtés a köznevelésben című programjuk egyik fejlesztéséről, amelynek célja az esélyteremtő nevelést lehetővé tevő módszertani kultúra fejlesztése a feladata és ezen belül 50, hátrányos helyzetű gyerekeket nagy számban oktató iskola gyakorlóhelyszínné válásának felkészítése. Ez a projekt végzi a tanoda, második esély valamint a roma lányok továbbtanulási esélyinek növelése programok szakmai támogatását.

A konferencia üzenete, hogy létezik jó iskola ott is, ahol hátrányos helyzetű gyermekek élnek, és vannak olyan civilek, tanárok és igazgatók, akik minden körülmények között megtalálják a lehetőségét annak, hogy jó minőségű oktatást biztosítsanak a gyerekeknek, példaképei legyenek a tanulóknak és a leendő pedagógusoknak is.

(EMMI Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság)