A sorozatosan tévesen kifogásolt, a valósággal ellentétesen tálalt köznevelési törvénymódosítás ügyével kapcsolatban ismételten szeretnénk emlékeztetni arra a tényre, hogy a törvénymódosítás következtében a nemzeti köznevelésről szóló törvény egy olyan új ponttal egészült ki (Nktv. 94. § (4) bekezdésében létrejövő z. pont), amely egy önmagában a feltételezett hatásokkal nem bíró rendelkezés, s amely nem a miniszternek, hanem a kormánynak, és nem az Ebktv. alóli felmentésre, hanem a már hatályos törvényi rendelkezésekben foglalt tartalmi követelmények érvényesülését szolgáló részletszabályok megalkotására ad felhatalmazást, nem csökkentve és csorbítva, hanem erősítve az egyenlő bánásmód követelményének érvényesülését.

Ennek szükségességét a korábbi szabályozás hiányosságai és a bírói gyakorlat is jól mutatják. A készülő rendelet tervezetének első változatát a tárca korábban az Antiszegregációs Kerekasztal tagjai számára bemutatta, az egyházi és nemzetiségi képviselőkkel az elmúlt héten történt meg az első egyeztetés. Javaslataik értekelését követően a rendelettervezet a nyilvánosság számára is megismerhetővé fog válni annak érdekében, hogy arról még szélesebb körű szakmai és társadalmi párbeszéd folyhasson.

Magyarország Kormánya továbbra is elkötelezett az integrált oktatás mellett. Célunk a minőségi, esélyteremtő oktatás feltételrendszerének fejlesztése, hiszen ez kulcsfontosságú a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózásának segítésében. Hosszú távú stratégia keretében kell megoldani a romák integrációjának, oktatásának kérdését, és ez nem kizárólag a roma családok, az iskolák vagy a helyi közösségek, hanem az egész nemzet közös ügye.

(EMMI, Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság)