Borjog és Bormarketing címmel tartottak konferenciát a borszakma képviselői Budapesten. Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei esztendőben is a borászokat érintő időszerű kérdésekről - többek között a közeljövőben várható fejlesztésekről és támogatási lehetőségekről, a szakmát érintő jogszabályokról, valamint a bormarketing nyújtotta lehetőségekről - tanácskoztak a résztvevők.
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára a konferencián tartott előadásában az együttműködés jelentőségére hívta fel a figyelmet. Mint mondta a szaktárca minden lehetőséget megragad, hogy a hazai és a határon túli borászokkal együttműködve tovább erősítse a magyar bor ismertségét és elismertségét. Ennek az együttműködésnek az alapja az a borászok által megfogalmazott 12 pont, amely az elmúlt évek kormányzati intézkedéseinek irányát is meghatározta – fejtette ki a helyettes államtitkár.
Gál Péter felszólalásában kitért a közelmúltban életbe lépett kisüzemi bortermelői regiszterről szóló földművelésügyi miniszteri rendeletre, melynek elsődleges célja a kistermelőket érintő adminisztrációs terhek csökkentése. A jogszabálynak köszönhetően a kistermelőknek csak a legszükségesebb dokumentumokat kell vezetniük, ugyanakkor a bor készítésének és értékesítésének folyamata átláthatóbb és jóval egyszerűbb – emelte ki a helyettes államtitkár.
Gál Péter szólt a minisztérium eredetvédelmi programjáról is, melynek apropója a közelmúltban elindított eredetvédelem.gov.hu oldal, amely többek között ismerteti a program részleteit, valamint az védettséget élvező termékeket.
(FM Sajtóiroda)