A legjobb bormarketing kampány díját nyerte el a Földművelésügyi Minisztérium Nemzeti Borkiválóság Programja a VinCE Awards 2016 versenyen. Tizenkét kategóriában ismerték el a magyarországi borvilág kimagasló teljesítményeit a VinCE magazin által tavaly alapított VinCE Awards nevű díjjal, amelyet csütörtökön adtak át a 7. VinCE Budapest Wine Show nyitónapjának gálaestjén.
A Nemzeti Borkiválóság Program nem verseny, hanem bormustra, amely a borok mellett bemutatja az ország borvidékekeit, borászatait és szőlőfajtákat egyaránt. Az értékelés szempontjai nemzetközi borbírálati rendszeren alapulnak, melynek köszönhetően a magyar és külpiaci pozícionálás egyszerűbbé válik.
A borágazat szempontjából kiemelt kérdés, hogy annak célterületeiben rejlő kiválóságokat mennyire vagyunk képesek felismerni, azokat megfelelően rendszerezve a megújulás érdekében felhasználni, és mennyire tudjuk mindezt a borágazat versenyképességének erősítésére fordítani. A Földművelésügyi Minisztérium által életre hívott Nemzeti Borkiválóság Program hat fő célterületen a kiválóságokra fókuszált programokat fog össze, hiszen a bort nem elég jól elkészíteni, piacképessé és felfedezhetővé is kell tenni.
A Borkiválóságok Könyvei lehetőséget biztosítanak a borászatok számára ingyenes megjelenésre, promócióra. A kereskedések számára értékesítést támogató, segítő eszközként szolgál, a fogyasztóknak pedig iránytű a borválasztásban, a pincészetek megismerésében.
A Program 2013-as indulása óta megjelent 6 könyvben több mint 1200 tétel jelent meg, amely jól mutatja annak népszerűségét. A Program sikerének bizonyítéka, hogy számos nemzetközi vásáron, expon, bemutatón volt már jelen, idén többek közt a márciusi düsseldorfi Prowein borászati szakkiállításon találkozhatnak a Kiválóságokkal az érdeklődők. A magyar borok népszerűsítése azonban nem merül ki az európai kontinensen, a London Wine Fair és a krakkói EnoExpo mellett a kínai Prowein szakkiállításon szintén részt vesznek a Nemzeti Borkiválóság Program kiváló minőségű borai.
A Borkiválóságok könyvsorozat eddig megjelent kötetei: Fehérborok Könyve 2013 (magyar és angol nyelven), Vörös- és Rozéborok Könyve 2014 (magyar és angol nyelven), Fehérborok Könyve 2014 (magyar nyelven), Aszú és Pezsgőkiválóságok Könyve 2014/2015 (ünnepi kiadásban, két nyelven), Vörösborok Könyve 2015 (magyar nyelven), Fehérborok Könyve 2015 kiadvány (két nyelven)
A VinCE Awards díjjal a lap olyan kimagasló teljesítményeket ismer el, amelyek túlmutatnak a borok elkészítésén, hogy azonosítsa és példaként mutassa fel a legjobb ötleteket, legprofibb koncepciókat, leginspirálóbb példákat.
(FM Sajtóiroda/MTI)