Igazi innovatív ötlet a Kertész-Klub kezdeményezése, amellyel egy új típusú értékesítési formát teremt a városok szívében – mondta Feldman Zsolt Budapest első Vitamin Szalon üzletének megnyitóján, a Campona bevásárlóközpontban.
Az agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár kiemelte: a gazdálkodóknak igazi kihívást jelent megtalálni a közvetlen értékesítési lehetőséget a vásárlók felé. A termelői piacokon túl érdemes a bevásárlóközpontokban is megjelenni, mert így még több emberhez lehet eljuttatni a kiváló minőségű magyar primőr termékeket.
Feldman Zsolt hangsúlyozta: hatalmas potenciál van a zöldség-gyümölcs ágazatban, ezért a kormányzat is minden segítséget meg kíván adni a magyar termelők helyzetbe hozásához.
A kormány kiemelten támogatja a rövid ellátási lánc fejlesztését, a termelők és a fogyasztók közötti közvetlenebb kapcsolat megteremtését, amely a vidék, a környezet és a gazdaság fenntarthatóságát szolgálja, a vásárlók pedig minőségi és egészséges élelmiszerhez juthatnak hozzá.
A Kertész Klub termelőinek mintaboltjául szolgáló Vitamin Szalon kiváló példája annak az összefogásnak, amellyel a magyar gazdálkodók közösen jelenhetnek meg a piacon, értékesíthetik termékeiket szinte közvetlenül, lerövidítve ezzel az értékesítési láncolatot. A bolthálózat célja, hogy termékeiken keresztül a lehető legtöbb vásárló megismerje az itthon termelt zöldségfélék kiemelkedő tulajdonságait. A Kertész Klub első franchise rendszerben működtetett üzletét Szegeden nyitotta meg, a bolt sikerét alapul véve terjeszkedett a főváros felé. A Camponában található üzlet mellett a közeljövőben egy újabb Vitamin Szalon megnyitását tervezik a Pólus Centerben.
(FM Sajtóiroda)