Az Erdőjáró és a Kisvasutak applikációk megvalósítása után az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter a Forester programozó verseny megszervezésére kapott lehetőséget. Az Agrárminisztérium az applikációkhoz hasonlóan támogatta a program megvalósítását, melynek kiemelt szakmai partnere ezúttal is az ÉSZAKERDŐ Zrt., és a Miskolci Egyetem. A vetélkedő célja, hogy a digitális technológiák felhasználásával felhívják a diákok figyelmét az erdők megóvásának és gyarapításának fontosságára.
Nagy János földügyekért felelős helyettes államtitkár a verseny megnyitóján elmondta, hogy az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti a fiatalok természeti értékekkel kapcsolatos ismereteinek bővítését. Hangsúlyozta, hogy a változó környezeti viszonyok között nemcsak a szakembereknek, hanem az egész társadalomnak aktívan tennie kell a meglévő erdők fenntartásáért, a legfrissebb tudományos ismereteket és a legfejlettebb eszközöket alkalmazva. A Forester programozó verseny ötvözi a természetért való aktív cselekvést a 21. századi technológiákkal, így az iskolások számára szemléletesen bemutatja a természet megőrzésének lehetőségeit - tette hozzá a helyettes államtitkár.
A 8 és 12 év közötti korosztálynak meghirdetett regionális versenyre összesen 12 csapat nevezett a Miskolc és környékén lévő iskolákból. Fontos, hogy a tanulók a megmérettetésnek köszönhetően közelebb kerüljenek az erdőhöz, megismerhessék az erdészeti munka sokrétű feladatait és játékos formában felhívják a figyelmüket környezetünk tudatos megóvására. A versenyen a programozással foglalkozó játékokon felül nagy hangsúlyt fektetnek a kooperációra, a kommunikációra, és a csapatmunkában való együttműködésre is. A Forester programozó verseny 3 részből áll: csapatmunka-prezentáció, robot-design és robotjáték. Az elkészült robotoknak összesen 8, valós erdei szituációkat utánzó feladatot kell elvégezniük egy játékos-szemléletformáló pályán.
(AM Sajtóiroda)