Az innovatív, hatékony, fejlett technológiát alkalmazó élelmiszeripari vállalkozások láthatják el a lakosságot biztonságos, egészséges, kiváló minőségű hazai élelmiszerrel. Ennek érdekében a kormány jelentős, mintegy 300 milliárd forint uniós forrást tervez az ágazat fejlesztésére fordítani az elkövetkező években – jelentette be Zsigó Róbert az Innovatív Élelmiszerlánc Konferencián.
A Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Karán rendezett tanácskozást köszöntve Dr. Görög Mihály fejlesztési rektorhelyettes úgy fogalmazott: a Kárpát-medence adta kitűnő termesztési lehetőségeket azok az innovatív, fejlődőképes, kreatív ötleteket is alkalmazó vállalkozások képesek kiaknázni, amelyek egyre nagyobb hozzáadott érték előállításával járulnak hozzá a gazdaság fejlődéséhez, így a társadalmi jólét növeléséhez.
A hazai élelmiszeripari vállalkozások az elmúlt 25 évben összesen nem jutottak annyi fejlesztési forráshoz, mint amennyi a tervek szerint 2020-ig rendelkezésükre áll majd – fogalmazott Zsigó Róbert. Az államtitkár elmondta: a hamarosan a kormány előtt lévő Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégia célkitűzései között szerepel az élelmiszeripari vállalkozások stabil finanszírozási és gazdálkodási feltételeinek biztosítása, az innováció ösztönzése, az élelmiszeriparban dolgozók tudásának korszerűsítése. Ezzel valósítható meg a biztonságos élelmiszerellátás Magyarországon.
Az államtitkár a fórumon beszélt arról is, hogy az élelmiszeripar fejlesztését szolgáló uniós forrás egy részét a Stratégia elfogadása után a Miniszterelnökség Agrár- vidékfejlesztésért Felelős Államtitkársága által kezelt vidékfejlesztési program (200 milliárd forintot), míg egy kisebb hányadát (100 milliárd forintot) a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programból (GINOP) biztosítja.
Mint azt Zsigó Róbert elmondta, a fejlesztések eredményeként – a remélt munkahelybővülés mellett – szeretnék elérni, hogy a magyar élelmiszeripar jövedelmezősége a mostani nulla körüli szintről 4-5 százalékra növekedjen, a belföldi értékesítés 7-10 százalékkal, az export pedig 30-40 százalékkal emelkedjen.
(FM Sajtóiroda)