A magyar élelmiszeripar fejlesztése, a belső piac megerősítése valamennyiünk közös ügye, s az idén már kilencedszer elinduló verseny ismét lehetőséget teremt az élelmiszeriparban érdekelt partnerek közötti személyes találkozásra – fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a Coop Rally sajtótájékoztatóján.

A Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a következő évek fontos feladataként említette a magyar élelmiszeripar talpra állítását, versenyképességének növelését, amely a technológiai fejlesztések megvalósulása mellett munkahelyeket is teremt. Reményét fejezte ki, hogy a kormány hamarosan elfogadja az élelmiszeripar fejlesztési stratégiáját, ezt követően pedig kiírhatják azokat a pályázatokat, amelyek lehetővé teszik a fejlesztések megvalósítását. A kormányzat célja a belső piac megerősítése, amely nélkül elképzelhetetlen az élelmiszeripar fejlődése – mondta Zsigó Róbert.

Kép letöltéseFotó: Talabér Géza/FM

A múlt évhez hasonlóan, az idén is árbevétel-növekedést tervez a Coop Csoport, a növekedés mértéke 1-2 százalék lehet - közölte a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Tóth Géza elmondta: a bevétel-növekedés tavaly csoportszinten és a Coop boltokat tekintve is mintegy 4-5 százalékot tett ki az előző évhez képest. A Coop üzletek mintegy 1650 magyarországi településen megtalálhatók. A boltok a forgalmukat tekintve a második helyen állnak a magyarországi kiskereskedelmi hálózatok rangsorában, piaci részarányukat tekintve - amely 12-13 százalék - pedig a harmadik helyen.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a Coop Rallyról elmondta: a verseny az élelmiszertermelők, -feldolgozók és -kereskedők ünnepi találkozójává vált. A csütörtökön kezdődő eseményen a versenyzők több Coop-partner munkáját ismerhetik meg.

Kép letöltéseFotó: Talabér Géza/FM

A korábbi évek hagyományait követve – idén szeptember 11-13. között a nyugat-magyarországi régió érintésével – immár kilencedik alkalommal startolnak a COOP Rally versenyzői „a minőségi magyar termékekért” elnevezésű kétnapos szakmai túrán. A CO-OP Hungary Zrt. 2006-ban indította el ezt a hagyományteremtő kezdeményezést, amely a minőségi magyar termékeket hivatott népszerűsíteni.

(MTI/Földművelésügyi Minisztérium Sajtóirodája)