Megismertetni, megszerettetni és piacra juttatni a magyar élelmiszeripari termékeket külföldön és itthon – ez a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság és vele együtt 26 agrárágazatot képviselő reprezentatív állami és szakmai szervezet közös célja. Ezen törekvés első lépése volt a Közösségi Agrármarketing Kódex megalkotása, amit a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) képviseletében Bognár Lajos országos főállatorvos írt alá szeptember 24-én az OMÉK-on.
A Közösségi Agrármarketing Kódex az együttműködők közös céljait és érdekminimumát fogalmazza meg a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A mintegy egy éves egyeztetés eredményeként elkészített dokumentum alapelvnek tekinti a kormány által 2013-ban elfogadott, 10 évre szóló Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégiában megfogalmazott célokat is, azaz, hogy a magyar családok asztalára nap, mint nap egészséges, biztonságos és kiváló minőségű élelmiszerek kerülhessenek. A Kódex aláírói a jövőben a Stratégiával is összhangban határozzák majd meg az irányokat, s jelölik ki azokat a konkrét területeket, amelyeken a felek együttműködnek.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing vezérigazgatóságának legfontosabb feladata Magyarországon a hazai agrár- és élelmiszeripari vállalkozások piacra jutásának elősegítése. Ezért a Kódex aláíróival közösen hatékony kollektív marketingkommunikációs tevékenységet kívánnak folytatni a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek és vállalkozások népszerűsítése, és a magyar agrárium sikerének előmozdítása érdekében.
A Kódex partneri hálózatában jelenleg állami szereplők, termékpályákat képviselő reprezentatív szervezetek, valamint az agrárium területén tevékenykedő termelői csoportok vesznek részt. Az együttműködés nyitott valamennyi olyan szakmai, állami, önkormányzati vagy civil szférában tevékenykedő szervezet és személy számára, amelynek, vagy akinek tevékenységét a közösségi agrármarketing valamilyen módon érinti, és nyitottak az együttműködésre.
(FM Sajtóiroda)