Közel 100 borkiválóságot kínál megvételre az Auchan őszi borvására. Emellett országos Borkiválóság kóstoló program is indul, amelyben a Földművelésügyi Minisztérium által felügyelt borászati iskolák tanulói segítik a fogyasztói választást – mondta Fazekas Sándor miniszter Budaörsön, az áruházlánc őszi borvására alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
Az agrárminiszter hozzátette: a magyar borágazat minőségi sikerpályára állt, a hazai üzletekben a fogyasztók több mint 90%-a már magyar terméket választ.
Egyre elismertebbek a minőségi magyar borok a bel- és a külföldi fogyasztók körében, köszönhetően annak, hogy a tradíció ötvöződik a megújulással, a hagyomány a kreativitással – tette hozzá a földművelésügyi miniszter.
Kiss Eliza kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztos a rendezvényen arról beszélt, hogy a programsorozat a szőlő- és borágazat egyik legfontosabb eseménye, a borkiválóság portfólióból látszik a magyar borok sokszínűsége, amelyben a prémium kategóriás borok mellett helye van az ünnepekre, hétköznapokra szóló boroknak is.
A miniszteri biztos megjegyezte: az ágazatban dolgozók és az agrártárca is sokat tesz azért, hogy minél jobb minőségű termékek készüljenek. A három és fél éve indult, igen sikeres nemzeti borkiválóság program a termékek mögött álló komoly kiválasztási rendszer és metódus révén a fogyasztó számára garantálja a jó minőséget.
Hazánkban 22 borvidéken, 80 ezer hektáron folyik szőlőművelés, a szőlő-bor ágazat mintegy 80 ezer család számára nyújt közvetlenül megélhetést. A magyar borokból évente mintegy 700 ezer hektoliter bor kerül exportra, elsősorban Németországba, az Egyesült Királyságba, Csehországba, Szlovákiába és Kínába, miközben a világon mintegy száz országba jutnak el a magyar borágazat termékei.
(FM Sajtóiroda)