Tárcánk egyik legfontosabb üzenete, hogy a fiatalok körében népszerűsítsük a helyes táplálkozást, így az egészséges magyar tejet és tejtermékeket is - mondta Nagy István, agrárminiszter a „Tejkamion" marketingkampány budapesti Lauder Javne Iskolában megrendezett állomásán.

A  minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó program az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésével valósul meg. A kampány a tej- és tejtermékfogyasztás pozitív hatásaira, illetve az egészségtudatos táplálkozás előnyeire hívja fel a diákok figyelmét.

Kép letöltéseFotó: Botár Gergely/kormany.hu

A Tejkamion minden egyes állomása egy lépés az egészségesebb jövő felé- fogalmazott a miniszter. Emlékeztetett arra, hogy a tej fontos kalciumforrás, rendszeres fogyasztása pedig segít az egészség megőrzésében, emellett számos betegség kialakulásának kockázatát csökkenti, például a csontritkulásét, vagy a szív- és érrendszeri betegségekét.

Nagy István arról is szólt, hogy Sávuot ünnepén a tejes ételek fogyasztásának komoly hagyománya van, így a Tejkamion  nemcsak egy kampánynak, hanem egy utazásnak is része lehet a közös érdekek és közös értékek útján.

Kép letöltéseFotó: Botár Gergely/kormany.hu

A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) a hazai zsidóság legjelentősebb szervezeteként kiemelten fontosnak tartja a zsidó hagyományok megtartását, amiben szívesen működik együtt másokkal is. A Lauder Iskola és a Tejterméktanács közös programja jó példa arra, miként lehet az ősi bibliai hagyományokat és a korszerű élményalapú oktatási formákat összekapcsolni és ezzel közös értéket teremteni Az eseményen Heisler András, a Mazsihisz elnöke, Kunos Péter, a Mazsihisz ügyvezető igazgatója és Verő Tamás rabbi is részt vett.

(AM)