A földművelésügyi miniszter most megjelent 2/2015. (II. 6.) FM rendeletével kiterjesztette a Tej Terméktanács és Szakmaközi Szervezet (TTT) évek óta működtetett Közösségi Marketing Alapjának fenntartási kötelezettségét azokra a külső tejpiaci szereplőkre, akik eddig csak élvezték a 2013-ban tejágazati szakmaközi szervezetként államilag elismert TTT-be tömörült tejtermelők és -feldolgozók által finanszírozott közösségi marketing saját vállalkozásukra gyakorolt pozitív hatásait.

Mostantól ők is rész vesznek az alap finanszírozásában, pontosan ugyanolyan feltételekkel és diszkrimináció mentesen, mint a szervezeti tagok. Ez a jelenleginél egészségesebb teherviselést eredményez a tejágazatban.

A közösségi marketing lényege ugyanis, hogy nem cég vagy márkaspecifikus, azaz nem vállalkozásokat vagy brand-eket reklámoz, hanem bizonyos termékeket - jelen esetben a tejet és a tejtermékeket - általában, a cég vagy a márka megjelölése nélkül. A marketingalapból finanszírozott reklámtevékenység úgy ösztönöz fogyasztásra, hogy annak az egész tejágazat látja a hasznát, így azok is, akik nem tagjai az azt végző szervezetnek és így nem is járulnak hozzá a közösségi marketing költségeihez.

Fontos, hogy a TTT által működtetett Közösségi Marketing Alap bevételei több forrásból állnak össze, így pályázaton elnyert támogatásokból, a TTT védjegyeinek használata alapján fizetett védjegyhasználati díjból, a szakmaközi szervezet belső szabályzata alapján felhasználható bevételekből, valamint egy fél ezrelékes piacszervezési hozzájárulásból.

A közösségi marketing az egyik legfontosabb, Európai Unió által is támogatott eszköz a fogyasztók informálásában és tájékoztatásában, amely kulcsszerepet játszik a minőségi magyar termékek piacra jutásának elősegítésében. Az európai uniós tejkvóta-rendszer kivezetésének évében és az orosz embargó idején különösen fontos, hogy az éves 1,7 milliárd liter körüli termeléssel, közel 4000 ezer tejet értékesítő és több tucat tejfeldolgozó vállalkozással rendelkező hazai tejágazat a lehető legtöbb eszközzel rendelkezzen fejlődésének előmozdításához.

(FM, Sajtóiroda)