Húsz Corvinus-alapszakos hallgató a Z generáció számára készített mobilapplikációs kreatív üzleti ötletét részesítették elismerésben a Földművelésügyi Minisztériumban. A tárca képviseletében Szakáli István Loránd agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkár adta át a díjakat.

A pályamunkák megalkotói a nemzeti értékek online-alapú, játékos népszerűsítését kívánták elérni projektötleteik kidolgozásával.

A helyettes államtitkár a díjátadón kiemelte: amikor a nagyvilágban járnak-kelnek, dolgoznak, tisztában kell lenniük identitásukkal, nemzeti értékeikkel;hiszen ezek tesznek értékesebbé, azonosíthatóvá mások szemében.

Szakáli István Lóránd rávilágított, hogy a nyitottság és világlátottság fontos értékeknek számítanak, ugyanakkor a saját identitásunk ismerete magabiztossá, kiegyensúlyozottá, egyenjogú partnerré tesz bennünket. Értékeink ismerete, tisztelete, képviselete azonban csak akkor ér valamit, ha mi is nyitottak vagyunk mások értékei iránt.

- A hallgatók ötletei fontosak, hiszen képesek a fiatalokat megszólítani olyan eszközökön, módszereken keresztül, amelyek az ő érdeklődésüknek és mindennapi információszerzési gyakorlatunknak megfelel – fogalmazott a helyettes államtitkár.

A Corvinus Egyetemen bevezetett, „Hungarikumok és örökségtervezés” című tantárgy egyrészt a magyar nemzeti értékek megőrzéséhez elengedhetetlen marketing aspektusokra és a települési tőkevonzásra koncentrál, másrészt a magyarsággal kapcsolatos természeti, gazdasági és kulturális, tradicionális értékek rendszerezésével a hazaszeretetre nevelés feladatát tölti be, a felsőoktatásban eddig egyedüli módon. A felmérő tesztek tanúsága szerint a Z generáció tagjainak ilyen irányú általános iskolai ismeretei hiányosak, így azokat nem tudják kreatív gondolkodás során a társadalmi-gazdasági fejlődés területén hasznosítani.

A tárgy szakmai felelőse, Tózsa István egyetemi tanár kezdeményezésére a 2017/18. tanév 1. félévétől a tárgy hallgatói egyénileg, vagy csoportmunkában új gyakorlat-teremtő célzattal lehetőséget kaptak arra, hogy olyan mobil-applikációs üzleti-terv vázlatokat készítsenek, amelyek tartalmuknál és játékos funkciójuknál fogva alkalmasak arra, hogy a fiatal generáció figyelmét felhívják a magyar nemzeti értékek jelentőségére.

A versenyen első helyezést ért el Somogyi Fanni kereskedelmi és marketing szakos hallgató, egy megvalósításra alkalmas hungarikum témában, különféle kategóriákban és (tudástár, quiz, chat, hírek, képtár, játékok) formában, átfogó on-line alkalmazás kidolgozási ötletével.
Második helyezett lett a Németh Anna és Balázs Luca gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatói páros, a magyar gasztronómia fantáziadús, jó elgondolású, szintén megvalósításra érdemes on-line játék applikációjával.
Harmadik helyezett egy trió lett, Burka Bettina, Magyar Dóra és Szarka Lilla, szintén kereskedelmi és marketing szakos hallgatók személyében, egy ötletes, öltözék-kombinációs, kép-puzzle, kép- és zenefelismerő, földrajzi, kultúrtörténeti komplex hungarikum társasjáték témával.

(FM Sajtóiroda)