Első alkalommal adták át a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, az elismeréssel az egészséges és biztonságos magyar termékek minél nagyobb arányú piacra juttatását ismerik el - fogalmazott az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes Tapolcán.
Farkas Sándor a négynapos élelmiszerkereskedelmi konferencia második napján megrendezett díjátadó ünnepségen hangsúlyozta, hogy a magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne, ha a gazdálkodásban minél nagyobb arányban megjelenne a digitalizáció, a precíziós gazdálkodás a robotika és a jelenleginél nagyobb területen az öntözés. Az alapanyag-termelés növekedése mellett, ha a piaci szereplők kihasználnák az együttműködés lehetőségét, a feldolgozóipar is jól járna. Végeredményként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság, szemben a mai 15 millióval – mondta a miniszterhelyettes.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék védjegyet használó cégek szavazatai alapján ítélték oda a hazai termékek népszerűsítéséért, értékesítéséért végzett munkát elismerve - fogalmazott a díjátadó ünnepségen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Mint mondta, 12 üzletlánc vett részt a versenyen. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjjal járó kézzel készített kerámiaszobrot a Spar Magyarország Kft. érdemelte ki, a második helyezett az Auchan Retail Magyarország Kft., a harmadik a Metro Kereskedelmi Kft. lett. A díjat hagyományteremtő szándékkal alapították, a jövőben még nagyobb versenyzői aktivitásra számítanak a szervezők.
(MTI/AM Sajtóiroda)