Idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna alma termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart, mondta Nagy István a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

A Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta, a megtermett alma kiváló minőségű. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani - húzta alá. Helyi termékek évében azt is fontosnak nevezte, hogy a hazai termékek vásárlásával a munkahelyek megtartását segítik a fogyasztók.

Kép letöltéseA magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani Fotó: Magyar Turizmus Zrt.

Kitért arra, hogy a baromfi ágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt - tette hozzá.

Felhívta a figyelmet a piacok kínálatára, a közvetlen termelői értékesítés a fogyasztói bizalmat, biztonságot erősíti. A magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen - mondta.

Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya, majd a baromfi termékek, borok és halak következnek a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akciójában - jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak.

Kép letöltéseAz a cél, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak Fotó: Magyar Turizmus Zrt.

Az akció során a vásárlókat közvetlenül, rendhagyó kóstoltatásokkal is "megszólítják majd", így csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, megállókban lepik meg a munkába igyekvőket almával - ismertette. A fogyasztói kosár akcióban szereplő termékek - alma, baromfi termékek, libamáj, hal - mindegyikében az európai átlagnál kevesebbet fogyasztanak a magyarok. Közölte, hogy a kampány decemberben a tokaji aszú, mint az ünnepek bora népszerűsítésével zárul.

(MTI/FM Sajtóiroda)