70 magyar termelő és gyártó mintegy 150 termékét mutatja be az Auchan az áruházaiban csütörtökön, pénteken és szombaton az Agrár kincseink elnevezésű akciójában.

A csütörtöki, kampányt megnyitó budaörsi eseményen Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára kijelentette: partnernek tekintenek minden tisztességes vállalkozást és kezdeményezést, melynek célja az egészséges, biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerek gyártása és népszerűsítése.

Hozzátette: példaértékű együttműködés köttetett 2013-ban, amikor háromezer sertés felvásárlásáról írtak alá megállapodást a magyar termelők és az Auchan. A sikeres együttműködést jelzi, hogy ma több mint ötezerre emelkedett ez a szám. Az államtitkár hangsúlyozta a tudatos vásárlás fontosságát, és azt mondta, törekedni kell arra, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek mellett, a kiváló minőségű termék vásárlását pedig a Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy segíti.

Kép letöltéseFotó: Pelsőczy Csaba

Nagy István rámutatott arra is, hogy az ilyen együttműködések segítik a megélhetést vidéken és a biztonságos élelmiszerek kínálatát az áruházláncok polcain.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója köszöntőjében kiemelte, hogy a közvetlen termelői és gyártói kapcsolatok kiépítésére törekednek a közvetítő vállalatok kiküszöbölésével. Szólt arról is, hogy a több mint ezerötszáz beszállítójuk 95 százaléka magyar vállalkozás, s egyúttal arra biztatott minden helyi termelőt és gyártót, hogy legyenek az Auchan beszállítói.

Kép letöltéseFotó: Pelsőczy Csaba

Benoit Barbault beszerzési igazgató az áruházlánc immár második alkalommal szervezett Agrár kincseink akciója kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a három nap során hetven magyar termelő mintegy 150 termékét kóstolhatják meg a vásárlók és több mint 300 termék várja őket akciós áron.

Az Agrár kincseink akcióban partner Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, Lipcsey György felidézte, hogy a minisztériummal együttműködve márciusban indították el a sertéshúsfogyasztást népszerűsítő kampányt, amelynek célja nemcsak a sertéshúsfogyasztás ösztönzése volt, hanem az is, hogy a vásárló a minőséget is szem előtt tartsa. Kiemelte: a kiváló minőségű sertéshús védjegyrendszer mögött olyan tanúsító rendszer áll, amely például garantálja a hazai alapanyagot, illetve hogy GMO-mentes takarmányt használtak.

(MTI)