Áruházi kóstoltatásokkal, látványkonyhával és főzőshow-val indított fogyasztásösztönző és ismeretterjesztő kampányt a nyúlhús népszerűsítésére a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, az Agrármarketing Centrum és a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával 2017. júniusában.
Az áruházi kóstoltatások hatására, a promóció ideje alatt eddig 6%-kal növekedett az előcsomagolt nyúlhús forgalma. A terméktanács a 78. OMÉK-on többek között főzőshow-val és ismeretterjesztő kiadványokkal népszerűsíti ezt a rendkívül egészséges, nemzetközi szinten nagyon kedvelt húsfélét, amely a magyar konyhában jelenleg kevésbé gyakori.
Az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) tartott sajtótájékoztatón a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy hazánkban az évi nyúlfogyasztás mindössze 20 dkg fejenként, míg a nyugat-európai országokban ez 2 kg. Nagy István a nyúlhús kedvező élettani hatásairól is szólt. Elmondta, a szaktárca szeretné elérni, hogy a jövőben a nyúltartás visszakerüljön a vidéki otthonokba is. Az állat gyors reprodukciós képessége miatt ugyanis fontos szerepet tölthet be az önellátásban. Az államtitkár kiemelte, hogy az egészséges, nagy fehérje- és alacsony zsírtartalmú hús sokféleképpen készíthető el.
Erről a 78. OMÉK látogatói is meggyőződhetnek, hiszen a vásár ideje alatt a Terméktanács standján naponta tartanak Nyúlhús Főzőshow-t, ahol Bede Róbert mesterszakács ismerteti meg ízletes nyúlfogásokkal az érdeklődőket. Szintén a nyúl volt az egyik fő alapanyaga a „Hazai ízek hazai asztalokon OMÉK 2017” elnevezésű, szakképző- és szakközépiskolásoknak szóló szakácsversenyen, amelynek ugyancsak az OMÉK adott otthont.
A promóciós kampány célja, hogy minél több magyar fogyasztóval megismertessék a nyúlhús előnyeit és elkészítésének változatos módozatait, mondta Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. A Terméktanács vezetője arról is szólt, hogy hazánkban jelenleg mintegy 75-80 ezer anyanyúl található, ebből évente mintegy 4,5 millió nyulat vágnak le, amelynek 98%át külföldön értékesítik. Juráskó Róbert hozzátette: a Terméktanács ezért is tartja fontosnak az értékes húsféle hazai promócióját és fogyasztásának ösztönzését.
Figyelembe véve a nyúlhús igen kedvező élettani hatásait, kívánatos lenne, hogy minél több magyar háztartás asztalára - akár heti rendszerességgel – nyúlételek kerüljenek. – jelentette ki Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője a sajtótájékoztatón. Hangsúlyozta: az egészségtudatos táplálkozás széleskörű elterjedése nyomán egyre nagyobb az igény az egészséges és minőségi fehérjeforrások iránt. Más, népszerű húsfélékkel összehasonlítva a nyúlhúsnak a legalacsonyabb a koleszterintartalma és igen zsírszegény is. Emellett könnyen emészthető fehérjéket tartalmaz nagy mennyiségben, ezért diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek számára kiemelten ajánlott – tette hozzá.
A több hónapja tartó promóciós kampány során áruházi kóstoltatásokon, valamint látványfőzéseken népszerűsítették ezt a húsfélét. Az OMÉK után nyúlhús főzőshow-val legközelebb 2017. október 14-én, a debreceni Szüreti Nyúlfesztiválon találkozhatnak az érdeklődők.
(FM Sajtóiroda)