A Vidékfejlesztési Program és a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program több intézkedése is összhangban van a Bakony Expo céljaival, tematikájával - hangsúlyozta Viski József vidékfejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár Veszprémben a Bakony Expo megnyitóján.
Hatodik alkalommal rendezik meg november 8-10. között a Bakony Expo-t, melynek kiemelt alapanyaga idén a hal lesz. A látogatók megismerkedhetnek a tájegységre jellemző gasztronómiai és népi kulturális hagyományokkal, és a helyi konyhával kapcsolatos témák is terítékre kerülnek. A bakonyi ízek vásárán a Veszprém megyei és helyi őstermelők kínálják termékeiket, a nézelődők mesterségeket és szerszámokat ismerhetnek meg. Az eseményen kiemelt nemzeti értékeink és hungarikumaink bemutatása kerülnek. A rendezvény célja többek között a Bakony vidék kulturális örökségének ápolása és továbbadása a programok sokszínűségén keresztül.
Viski József nyitóbeszédében kiemelte, a Vidékfejlesztési Program több intézkedése keretében támogatja az élelmiszer-feldolgozást, a rövid ellátási láncok kiépítését, valamint a helyi piacok kialakítását, fejlesztését. Az élelmiszer-feldolgozás keretében meghirdetett két felhívás esetében már több mint 150 milliárd forint támogatásról döntött az Agrárminisztérium, emellett 11 milliárd forint értékben támogatta a tárca a helyi piacok fejlesztéseit. Ez utóbbi elsődleges célja, hogy segítse a termelők közvetlen piaci lehetőségeit annak érdekében, hogy a kiváló magyar készítményeket minél nagyobb arányban helyben értékesíthessék.
A helyettes államtitkár elmondta, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében több mint 16 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre a hazai haltermelés és a halfeldolgozás beruházási fejlesztéséhez, a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítéséhez. A célokat elősegítendő beruházási támogatások jelenleg is elérhetők az érdeklődők számára.
Hozzátette: a „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány a magyarországi halfogyasztás ösztönzése céljával 2014-ben indult útjára. A MAHOP kiemelt projektjeként működő kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód ösztönzésére és a tudatos táplálkozás fontosságára. Hozzátette: a népszerűsítő kampány fókuszában az áll, hogy a hazai fogyasztók megismerjék a halételek sokféleségét és azok változatos ízvilágát, így a halból készült ételek minél gyakrabban és minél több változatban kerüljenek mindannyiunk asztalára.
(AM Sajtóiroda)