A Vidékfejlesztési Program keretében elnyert támogatásoknak köszönhetően mintegy 180 millió forintból fejlődhet a helyi infrastruktúra, valamint a lakosság számára elérhető szolgáltatások Szobon. Viski József, az Agrárminisztérium vidékfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára a településen megszervezett projektzáró valamint projektindító rendezvényén köszöntötte a résztvevőket.
Mint hangsúlyozta, a Vidékfejlesztési Program keretében jelentős uniós forrás jutott a vidéki térség felzárkóztatását szolgáló beruházások megvalósítására. A külterületi helyi közutak megújítására, illetve az önkormányzati utak karbantartásához szükséges gépek beszerzésére az Irányító Hatóság (IH) már több mint 46 milliárd forint összegű támogatást ítélt meg csaknem ezer pályázó számára. Szob város önkormányzata ebből a forrásból közel 100 millió forintot nyert el, a települést Márianosztra községgel összekötő útszakasz felújításra. A fejlesztéssel könnyebben elérhetővé vált a Napporta, amely a Máriaút zarándokainak és a turistáknak kínál szálláshelyet.
A helyettes államtitkár a sikeresen megvalósult beruházás mellett a Börzsöny-Duna-Ipoly Vidékfejlesztési Egyesület projektindító rendezvényén is részt vett. Viski József köszöntőbeszédében emlékeztetett rá, hogy a 2014-2020-as Vidékfejlesztési Programban egy olyan koordinált eszközcsomag is helyet kapott, amely a termelők együttes piacra jutását célozza és a közvetlen értékesítési módok elterjesztését segíti. Emellett további forrás állt rendelkezésre a helyi piacok fejlesztésére, amelyből az IH már több mint 6 milliárd forint megítéléséről határozott.
A Börzsöny-Duna-Ipoly Vidékfejlesztési Egyesület mintegy 42 millió forint összegű támogatással egy új, 241 négyzetméter alapterületű termelői piacot alakíthat ki a Park utca 1. szám alatt, valamint további 40 millió forintot fordíthat egy 13 tagot számláló rövid ellátási lánc konzorcium működtetésére, promóciós tevékenységének megszervezésére. A tervek szerint a rövid ellátási lánc 6 árucsoport értékesítését bonyolítja majd, ezzel erősítve a sikeres piacra jutást és a termelők, illetve a vásárlók közötti közvetlen kapcsolatot.
(AM Sajtóiroda)