A jogi szakvizsgáról szóló 5/1991. (IV. 4.) IM rendelet 2015. október 1. napjával módosításra kerül.
A módosítás elsődleges célja – a bürokráciacsökkentés és a szolgáltató közigazgatás megteremtésének jegyében – a jogi szakvizsgára kizárólag elektronikus úton történő jelentkezés bevezetése, amelyre az Igazságügyi Minisztérium erre a célra kialakított informatikai rendszerén (Jogi Szakvizsga Rendszer) nyílik lehetőség.
A jelenleg hatályos előírások szerint a jelölteknek papír alapon kell benyújtaniuk a jogi szakvizsgára bocsátáshoz szükséges igazolásokat, valamint a jogi végzettséget igazoló doktori oklevél közjegyző által hitelesített másolatát, ugyanis a Jogi Szakvizsga Rendszerben eddig erre nem volt lehetőség. A jogszabály-módosítást követően a regisztráció során ezeket az okiratokat egyszerű elektronikus dokumentumként kell feltölteni, továbbá a vizsgadíjat és a halasztási díjat a Jogi Szakvizsga Rendszeren keresztül elektronikus úton kell megfizetni. Előre láthatóan ezekkel a módosításokkal a jogi szakvizsgára történő jelentkezés lényegesen egyszerűbbé és gyorsabbá fog válni.
Fontos tudni, hogy a jelentkezés új szabályait csak a módosító miniszteri rendelet hatálybalépését követően benyújtott kérelmekre kötelező alkalmazni. A már megkezdett jogi szakvizsga esetében a jelölt – választása szerint – további vizsgajelentkezését és esetleges halasztási kérelmét a rendelet hatálybalépését megelőző szabályok szerint is benyújthatja.
(Igazságügyi Minisztérium)