A digitális átalakulási folyamat visszafordíthatatlan, s a kormány lendületet akar adni ennek az átalakulásnak - közölte a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos szerdán Hajdúszoboszlón, a 18. országos közoktatási szakértői konferencián.
Deutsch Tamás előadásában kiemelte: a kormány elfogadta a digitális oktatási stratégiát (DOS), amelynek a végrehajtási rendelete a napokban jelenik meg.
A DOS minden magyar pedagógusnak lehetőséget biztosít arra, hogy térítésmentesen digitális kompetenciát javító képző- és továbbképző tanfolyamokon vehessen részt - tette hozzá a miniszterelnöki biztos.
Deutsch Tamás szerint az elkövetkező tíz évben 1,9 millió munkahelyet érint a digitalizáció Magyarországon.
"2030 Magyarországán (...) a foglalkoztatottak legkevesebb 40 százaléka olyan álláshelyen fog dolgozni, ami jelentős (...) digitális tudást igényel" - tette hozzá, megjegyezve: " a digitális tudás nem választás kérdése, hanem mindannyiunk természetes, polgári kötelessége".
A digitális alkalmazásokra példaként említette, hogy ma Magyarországon a személyautóval parkolók 85 százaléka mobiltelefon felhasználásával, digitálisan parkol, s fontos, hogy "ez a valóság, ez a jelen ott legyen minden magyar iskolában".
Deutsch Tamás a DOS fejlesztési irányaiból kiemelte a szupergyors internetre vonatkozó programot, amelyre központi költségvetési és európai uniós forrásból 80 milliárd forintot költ a kormány.
Ennek megvalósításával 2018 végéig minden magyar háztartásban biztosítják a 30 megabit/secundumos internet-hozzáférési lehetőséget, minden közintézményben, oktatási helyen pedig legalább a 100 megabit/secundum gyorsaságot - mondta, hozzátéve, hogy legkésőbb 2020-2021-re minden oktatási épületben lesz wifi-elérhetőség.
Deutsch Tamás felhívta a figyelmet a digitális tananyag folyamatos fejlesztésére, s megfogalmazta azt a kormányzati szándékot, miszerint 2020-tól a magyar oktatási rendszerben már nem fordulhat elő, hogy "stabil digitális kompetenciával ne rendelkezzen minden, az iskolát elhagyó diák".
A Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák című, háromnapos országos közoktatási szakértői konferencián több mint ezer hazai pedagógus vesz részt.
(MTI)