A korábbi évekhez hasonlóan, idén is nagy érdeklődés mellett zajlott 2018. április 9-13. között a Digitális Témahét.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által a tanév rendjében is meghirdetett - a 2015/2016. tanév óta minden tanévben megrendezett – Digitális Témahét keretében a jelentkező köznevelési intézmények mini projektek formájában, digitális pedagógiai eszközök segítségével dolgoztak fel egy-egy szabadon választott témát a tanóráikon, legalább egy napon, de akár egy héten keresztül. Idén közel 7 ezer pedagógus és 120 ezer tanuló vett részt a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) szervezésében és az Informatikai Vállalkozók Szövetségének (IVSZ) közreműködésével lezajlott Digitális Témahét projektjeiben.

A Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordított a médiatudatosságra, a digitális gyermekvédelemre és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenítésére. A 920 regisztrált iskola a 2017/2018. tanévben közel 3000 projektet valósított meg.

Az eddig feldolgozott adatok alapján az intézmények érdeklődése, vállalkozókedve is növekedett.

A 2018-as Digitális Témahéten:

  • az egy iskolára eső projektek száma növekedett (3,22),
  • minden eddiginél több, az iskolák felkészülését támogató webináriumra került sor,
  • az eddigi legnagyobb számú határon túli intézmény (25) csatlakozásával minden szomszédos ország képviseltette magát a programban,
  • idén először a közgyűjtemények is csatlakoztak a kezdeményezéshez,
  • a program témái közt megjelent Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) és annak kiemelt területei,
  • minden eddiginél nagyobb arányban (35%-kal) nőtt a programban résztvevő iskolák pedagógusainak egymást támogató szakmai közössége a Facebookon,
  • a Témahét projektíró és projektmegvalósító pályázatán számos különdíj is kiosztásra kerül a pedagógusok és intézmények számára,
  • nagy sikerrel zajlott le a Digitális Témahét multi-flashmob is, amelyen 77 iskola sok ezer diákja vett részt.

A Digitális Témahét 2018 az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, a Széchenyi 2020 Program támogatásával, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg.

További részletek a digitalistemahet.hu oldalon.

(DJP)