A nagy növekedésű vállalkozásokat célozza a kkv-stratégia kiemelkedő elemének tartott Magyar multi program (Mmp) - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára szerdán Kecskeméten.

Szepesi Balázs,  a minisztérium, az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. és a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kis- és középvállalkozásoknak szóló tájékoztató rendezvényén azt mondta:  program a nagy növekedési potenciállal bíró, innovatív és exportképes termékeket, illetve szolgáltatásokat előállító kkv-k megerősítését tűzte ki célul.

Szólt arról, hogy a magyar vállalkozások termelékenysége nagymértékben nőtt az elmúlt időszakban.

A ma Magyarországon tapasztalható jólét egyértelműen visszavezethető arra, hogy a magyar vállalkozások - köztük a magyar kis-és középvállalkozások is - nagyon sikeresen tudták a teljesítményüket javítani - fűzte hozzá.

Szepesi Balázs azt mondta: korszakváltás történik a magyar gazdaságban, ennek kell megfelelni és ennek érdekében fogalmazta meg a kormány az új kkv stratégiáját.

"A jelen növekedési bajnokainak, a jövő magyar multijainak kínál partnerséget" - mondta a programról.     A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy 2020. március 5-én indul el az előminősítés és a regisztráció Mmp második körében.

Várhatóan mintegy 50 kkv kerülhet be a programba - tette hozzá.     Hozzátette: szigorúak a jelentkezés feltételei. Ezek közé sorolta, hogy a legalább négy lezárt üzleti évvel rendelkező mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak legalább öt alkalmazottja legyen, és minimum 100 millió forint nettó árbevétellel rendelkezzen.

Az árbevétel mellett a középvállalatok esetében 20 százalékos átlagos éves növekedést kell felmutatni meghatározott időszakban, mikro- és kisvállalkozásoknak 100 százalékos éves növekedést kell teljesíteni. Vagy az export árbevételében 50 százalékos éves növekedést kell felmutatni.     Szepesi Balázs elmondta: a program  szakmai támogatást ad a növekedési célok eléréséhez. Támogatják a kiválasztott vállalkozások termék- és szolgáltatásfejlesztési elképzeléseit, márka- és arculatépítését, a külpiacra való kijutását, a humán erőforrást, továbbá stratégiai és pénzügyi tanácsadást biztosítanak számukra.

Kiemelte: nem csupán pénzt, hanem hosszú távú partnerséget, konzultációt, a kitörési lehetőségek közös megkeresését kínálják az Mmp keretében.     A program egy éve indult. A szerdai kecskeméti programismertető egy országos roadshow része, amelynek további állomási a főváros mellett Székesfehérvár és Debrecen.

(MTI)