Három kategóriában adták át a Nagy Tuning Show díjakat a UPC Magyarország Kft. által hirdetett hárommillió forint összdíjazású, kis- és közepes vállalkozások (kkv) digitalizációját, online jelenlétét ösztönző ötletpályázat nyerteseinek.
György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a díjátadón elmondta, hogy fontosak az olyan kezdeményezések, mint a UPC-é, amelyek felhívják a kkv-k figyelmét a digitalizációban rejlő lehetőségekre.
Kifejtette: a világon mindenhol a mikro, kis- és közepes vállalkozások adják a vállalkozások döntő többségét, így Magyarországon is, ahol a foglalkoztatásnak a 70 százaléka, a hozzáadott értéknek viszont csak alig több mint a fele köthető hozzájuk. Természetes, hogy ezen vállalkozások kevésbé termelékenyek, hatékonyak, digitalizáltak és technológiával kevésbé ellátottak a nagyvállalatokhoz képest, mivel mások a lehetőségeik, nem férnek úgy hozzá a forrásokhoz és a tudáshoz, mint a nagyok.
Rámutatott ugyanakkor arra, hogy a hazai mikro, kis- és közepes vállalatok az elmúlt 9 évben a gazdasági növekedést és a nagyvállalatok bővülését meghaladó ütemben bővültek: míg a gazdaság 24 százalékkal nőtt, addig a kkv-k hozzáadott értéke 27 százalékkal, az exportteljesítményük pedig 45 százalékkal bővült.
György László hangsúlyozta, hogy technológiaváltás előtt állunk, ezért fontos, hogy a kkv-k hatékonysága, egy főre jutó termelékenysége, hozzáadott értéke növekedjen az elkövetkező időszakban. Erről szól a kkv stratégia is, hogyan segítsenek a kisvállalatoknak abban, hogy megfelelő tudáshoz és tőkéhez jussanak a technológiaváltás levezényléséhez - fűzte hozzá.
A UPC által meghirdetett díjat három kategóriában adták át. A Vállalkozás a vállalkozásokért díjat az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. nyerte a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő, honlapba illesztett hotline funkciójával. A Business Tuning díjat Szabó Gábor László egyéni vállalkozó kapta egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldásáért, az Innovációs díjat pedig a felhasználók által személyre szabható, design cipőket árusító Sevenem Hungary Kft. nyerte.
Különdíjban ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából két pályázat részesült: az Innovativy Kft. a nők "nehéz napjait" megkönnyítő speciális termékötlet, valamint a Periodbox és a Zeneszöveg.hu Kft. közösségi kulturális projektje.
Bodon Ildikó, a UPC Magyarország üzleti szolgáltatásokért felelős igazgatója elmondta, hogy a UPC kutatása szerint a felhasználók 80 százaléka igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kkv-k mindössze 33 százaléka vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során. A kutatás arra is rávilágított, hogy a digitalizációnak üzleti haszna van a kkv-k esetében, mivel az internetet aktívan használó vállalkozások 66 százaléka forgalomnövekedést, 60 százalékuk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően.
(MTI)