Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ahogyan eddig is, a jövőben is kész támogatni azokat a progresszív, alternatív iskolákat, amelyek a szakképzésen keresztül kínálhatnak biztos jövőt a helyi közösségek, nehezebb sorsú fiatalok számára. A minisztérium jelenleg is folyamatosan tárgyal az Ámbédkar Iskola vezetésével az új tanév zavartalan lebonyolítása érdekében.
A hátrányos helyzetű roma gyerekeknek gimnáziumi képzést nyújtó Dr. Ámbédkar Iskola tanulói néhány éve a gimnáziumi képzés helyett az állami ösztöndíjat nyújtó helyi szakiskolát választották. A tanulói nagy részét elveszítő intézménynek az ITM nyújtott segítséget, hogy az iskola alapítói a gimnázium mellett elindíthassák technikumi képzésüket is.
A „Dzsaj Bhím” Triratna Buddhista Közösség fenntartásában működő Dr. Ámbédkar Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola, Általános Iskola és Martin Luther King Középiskolai Kollégium a 2019/2020-as tanévben pilot jelleggel orientációs, szakképzést előkészítő évfolyamot indított, amelyhez az ITM 61 millió forint forrást is biztosított. Az intézmény a támogatásnak köszönhetően digitális és infrastrukturális fejlesztéseket indíthatott, tanulóit a lemorzsolódást visszafogva ösztöndíjban részesíthette, korábbi 40 milliós tartozását a negyedére csökkentette.
Az iskola 2020. szeptember 1-jétől többcélú köznevelési intézményként működik tovább, abban gimnázium, technikum, szakképző iskola és általános iskola is helyet kapott. A hatályos szakképzési törvény értelmében együttműködési és fenntartói megállapodás csak a 2021/2022-es tanévre köthető. E jogszabályi keretek az intézmény számára is ismertek.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium folyamatosan tárgyal az Ámbédkar iskola vezetésével, hogy mielőbb megoldást találjanak a 2020/2021-es tanév zavartalan lebonyolítására.
(ITM Kommunikáció)