Több területen is lát együttműködési lehetőséget Nawaz Sharif pakisztáni miniszterelnök, figyelmét elsősorban az agrárgazdálkodási és a vízkészlet-gazdálkodási lehetőségek keltették fel - mondta Magyar Levente gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár Iszlámábádban folytatott tárgyalásai után szerdán, az M1 aktuális csatorna munkatársának tudósítása szerint.
A felek az agrárgazdaság esetében egyetértettek abban, hogy Magyarországhoz hasonlóan Pakisztánnak is nagyon jók a mezőgazdasági adottságai, ám a termékek szállítása és feldolgozása területén hasznát tudnák venni a magyar tapasztalatoknak és technológiáknak. Hasonlóképpen ígéretesnek tartotta a pakisztáni miniszterelnök a jövőbeni együttműködést a vízgazdálkodás területén, különös tekintettel a magyarországi ivóvíz- és öntözési hálózat kialakításával kapcsolatos tapasztalatokra.
Magyar Levente kiemelte, hogy Pakisztán egy 200 milliós lakosú, atomfegyverrel rendelkező és kulcsfontosságú geostratégiai helyzetű állam, amellyel Magyarországnak hasznos és szükséges jó kapcsolatot kialakítani.
A magyar delegáció a délelőtt folyamán felavatta az Indus folyón átívelő, Khyber Pakhtunkhwa és Punjab állam határán felépített Khushal Ghar hidat, amelynek építési költségeit jelentős részben a Mol-csoport pakisztáni leányvállalata állta. Az avatóünnepségen Magyar Levente kiemelte, hogy a Mol a magyar-pakisztáni gazdasági kapcsolatok zászlóshajója, a segítségével felépített híd pedig az egész környező régió fejlődésének a szimbóluma.
Grósz Ákos, a Mol Pakisztán ügyvezető igazgatója elmondta: a csaknem négyszáz méter hosszúságú átkelő nemcsak a két állam közötti logisztikát teszi könnyebbé, hanem az Indus folyó két partján élő emberek életét is, valamint elősegíti mindenfajta üzleti tevékenység fejlesztését a komoly elmaradottsággal küzdő régióban.
A Mol 1999 óta van jelen Pakisztánban, 5 kitermelési területben bír részesedéssel, amelyek közül kettőnek az operátora is. A pakisztáni leányvállalat mintegy 500 alkalmazottal működik, döntő többségük helybeli. A több mint száz éves, eddig használt híd mellett azért is vált szükségessé az új átkelő építése, mert csővezetékrendszer híján tartálykocsikkal kell szállítani a finomítókba a kitermelt szénhidrogéneket, és naponta több mint száz teherautó közlekedését kell biztosítani.
(MTI)