A logisztikai fejlesztések javítják az ország befektetési környezetét és újabb tőkét vonzanak Magyarországra - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Metrans Konténer Kft. termináljának alapkő letételén csütörtökön, Budapesten.

A német HHLA AG magyar leányvállalata 35-50 millió euró befektetéssel, saját erőből építi meg 2017-ig az új konténer terminált Csepelen - tette hozzá a miniszter. Úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország azon céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen.

Fontosnak nevezte azt is, hogy az Ázsiában feladott áruk Magyarországon menjenek át. Ehhez a kormány szándéka szerint 150 milliárd forintból 2020-ig megújulnak az elővárosi vasútvonalak, hogy a vonatok gyorsabban juthassanak át a fővároson. A közlekedés fejlesztésére 1000 milliárd forint jut, ennek a felét a gyorsforgalmi utak fejlesztésére fordítják, amelynek keretében az autópályák eljutnak az országhatárig.

Kép letöltéseFotó: Burger Zsolt / KKM

A vízi közlekedés is kiemelt szerepet kapott az infrastruktúra fejlesztésben, a csepeli kikötő 3,2 milliárd, a bajai 3,6 milliárd, míg a Győr-gönyűi 7,6 milliárd forintból újul meg. Szíjártó Péter bejelentette azt is, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről várhatóan november végén Kínában írják alá a szerződést. Ez a vasútvonal azért fontos, mert a Kínában feladott áruk Pireusz kikötőjétől ezen át jutnak el Nyugat-Európába.

A miniszter a magyar gazdasági modellről szólva kiemelte, hogy az egyszerre valósítja meg a gazdasági növekedést, a munkahelyteremtést és a fegyelmezett költségvetési gazdálkodást.

Kép letöltéseFotó: Burger Zsolt / KKM

Szijjártó Péter a bevándorlási válság gazdasági hatásairól szólva kiemelte: amennyiben visszaállna a schengeni belső határokon az ellenőrzés, az logisztikai fennakadásokat okozna, ami hátráltatná a cégek termelését is.

Klaus-Dieter Peters, a HHLA AG vezérigazgatója a társaság beruházását ismertetve elmondta, hogy ez lesz a cég negyedik szárazföldi csomópontja. Hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak kezelni, ha kész lesz a beruházás. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, hogy a Dunát is bekapcsolják - a vasúti- és a kamionforgalom mellett - a konténerszállításba.

Kép letöltéseFotó: Burger Zsolt / KKM

A vezérigazgató hozzátette: a 165 ezer négyzetméteres új terminálon lesz konténerjavító és tárolni tudják a hűtőkonténereket is.

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere azt emelte ki az alapkő letételekor, hogy a beruházó minimálisan 200 új munkahelyet ígért. Úgy vélte, a beruházás is azt bizonyítja, hogy a kerületi önkormányzat megfelelő gazdasági környezetet teremtett a befektetőknek.

(MTI)