Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és az NNG Kft., amelynek értelmében a főként navigációs szoftvereket gyártó cég az iparági trendekkel ellentétben nem keres olcsóbb munkaerőt, hanem továbbra is Magyarországon tartja központját és a fejlesztési feladatokat - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a szerződés aláírását követően.
Hozzátette: Magyarország versenyképessége érdekében fejleszteni kell azokat a képességeket és kapacitásokat, amelyek a magas hozzáadott értéket képviselő legújabb technológiát felhasználó iparágakban használatosak, ehhez járul hozzá például az NNG-vel kötött oktatási együttműködés is.
Ez a 66. stratégiai együttműködési megállapodás 2010 óta, amelyet a kormány vállalatokkal kötött. A stratégiai partnerek összesen 201,4 ezer munkavállalót foglalkoztatnak Magyarországon, az aláírások óta pedig 14,4 ezerrel növelték alkalmazottaik számát. A dokumentumot Szijjártó Péter és David Wiernik, az NNG elnöke írta alá.
Szijjártó Péter a budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyar és izraeli szakemberek által 12 éve alapított társaság mára az autóipar meghatározó globális vállalatai közé tartozik, 190 országban, 50 különböző nyelven biztosít navigációs információkat, szolgáltatását 20 millióan használják. Emellett az NNG 2014-ben az egyik leggyorsabban növekvő vállalatok közé tartozott Európában, a növekedési ütem alapján a következő években 30 globális autómárka mintegy 30 millió járművében használják majd a termékeiket - vélekedett a miniszter.
Kiemelte: Magyarországot erős országként tartják számon, gazdasági mutatók szempontjából Európa élvonalába tartozik, ehhez a bátor stratégia mellett szükség volt azokra a stratégiai partnerekre, akik bíznak a magyar emberekben, szaktudásukban, szorgalmukban.
David Wiernik elmondta: az elmúlt 12 év megmutatta, hogy Magyarország tökéletes célpont a befektetők számára, a magyar-izraeli együttműködéssel itt alapított kis garázscég a legnagyobb autógyártóknak beszállító globális vállalattá tudott válni. Az NNG büszkén képviseli ezt a sikert külföldön is, és megmutatja, hogy Magyarországon milyen üzleti lehetőségeket kínál a helyi tehetség.
Az NNG a világon 12 irodát és 4 képviseletet tart fent, mintegy 1000 munkavállalóval, termékeit több mint harminc autómárka használja. Székhelye a cég 2004-es alapítása óta Budapesten van, emellett tavaly óta Szegeden is működtet egy fejlesztőközpontot. A nyilvános adatbázis szerint a társaság árbevétele 23,5 milliárd forintra nőtt 2014-ben az előző évi 16,88 milliárdról, az adózott nyeresége pedig 4,78 milliárd forintról 6,36 milliárd forintra emelkedett.
(MTI / Külgazdasági és Külügyminisztérium)