A kormány a népszavazást megelőzően tájékoztató kampányokat indított annak érdekében, hogy minden magyar állampolgár értesüljön a referendumról, és a kényszerbetelepítés legfontosabb kockázatairól.

A népszavazás kezdeményezése és a népszavazás között megjelent társadalmi célú reklámok és politikai hirdetések (az Üzenjünk Brüsszelnek, a Tudta-e? valamint a Ne kockáztassunk kampányok) összköltsége nettó 5,9 milliárd forint. Azért indokolt a nettó összegek használata, mivel az Áfa visszakerül a költségvetésbe. A kormány széleskörű eszközhasználatot kért a hirdetésfoglalást intéző ügynökségektől, a lehető legnagyobb elérés érdekében. A kormány tájékoztató leveleket és kiadványokat is eljuttatott a háztartásokba, amelyek összköltsége bruttó 875 millió forint. Itt azért a bruttó összeg használata indokolt, mivel habár a nyomdai szolgáltatásokat a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó Kft. végzi, de a lakossághoz történő eljuttatását a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) útján végzi a Miniszterelnöki Kabinetiroda. A KEKKH-hoz a forrás 3 oldalú, fejezetek közötti megállapodás keretében került, ami – költségvetési szervek közötti megállapodás lévén – bruttó összeget tartalmaz. A fenti összegek még kismértékben változhatnak, mivel a teljesítések ellenőrzése még folyamatban van.

A kormány álláspontja szerint a tájékoztató kampányok hozzájárultak ahhoz, hogy 3,3 milliós közösség, egy új nemzeti egység jött létre a kényszerbetelepítés elutasítására. Ez a közösség kiáll azért, hogy csak a magyarok dönthessenek a jövőjüket alapjaiban meghatározó kérdésekben.

(Miniszterelnöki Kabinetiroda)