Tájékoztató kampányt indít az illegális bevándorlás ellen a Magyar Kormány. A rövid, de fókuszált kampány során a kormány – a J. Walter Thompson nemzetközi reklámügynökségen keresztül – helyi nyelven készített szöveges hirdetményeket helyez el az illegális migráció által leginkább érintett küldő-, illetve tranzitországok vezető nyomtatott újságaiban. A tájékoztató kampány része óriásplakátok megjelentetése, szórólapok elhelyezése, valamint egy többnyelvű online felület létrehozatala is.

A hirdetményekben a Magyar Kormány felhívja a figyelmet azokra a jogszabályi változtatásokra, amelyek az illegális bevándorlás elleni küzdelem jegyében kerülhetnek elfogadásra, illetve nyomatékosítja, hogy Magyarország – nemzetközi és uniós jogi vállalásainak, illetve az emberiesség normáinak megfelelve – korrekt módon kezel minden, az országba legálisan érkező menekültet, ugyanakkor a rendelkezésére álló jogi eszközök teljes szigorával fellép minden, az országba illegálisan belépő  bevándorló ellen.

Az idei év során hasonló kampányokat, Koszovóra összpontosítva Ausztria és Németország is indított, szintén nemzetközi reklámügynökségek bevonásával. A német kampány hatására, melyet a Dentsu-Aegis Network-höz tartozó Carat Reklámügynökség készített el – és amely ellen akkor nem indítottak tudatos, lejárató hadjáratot, miként most a magyar kampányt bonyolító cég ellen, minden ok nélkül - a koszovói kérelmek száma jelentős mértékben csökkent.

A Magyar Kormány várakozásai hasonlóak a tájékoztató kampánnyal kapcsolatban. Annak célja és üzenetei – csak úgy, mint korábban a hasonló német, osztrák vagy éppen dán kampányok esetében nem bántóak, viszont informatívak. A Magyarországra nehezedő illegális migrációs nyomás számottevő csökkenése mellett, a Kormány azt várja, hogy a kampány egyértelmű és nyomatékos elrettentő üzenet lesz az illegális migráció legembertelenebb kísérőjelenségéből, az embercsempészetből hasznot húzó bűnözői csoportok számára is.

(Miniszterelnökségi Sajtóiroda)