A Magyar Posta 2015-ben minden területen növelte eredményét, és 2014-hez képest csaknem 10 százalékkal több, 3 milliárd forintot meghaladó konszolidált adózott nyereséget ért - jelentette be Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár pénteken sajtótájékoztatón Budapesten.

Kiemelte: a társaság az eredményt a 2013-ban kidolgozott stratégia mentén érte el, a posta minden tevékenységével kilépett a versenypiacra, erősítette pozícióját, racionalizálta tevékenységét.

Németh Lászlóné hangsúlyozta, a Magyar Posta úgy zárta sikeresen a tavalyi évet, hogy létszámleépítést nem hajtott végre,  a természetes létszámcsökkenéssel felszabaduló feladatokat átszervezéssel, racionalizálással oldotta meg. Hozzátette, hogy a vállalat az elmúlt három évben 35 százalékkal növelte az 500 ezer forint havi kereset alatti munkavállalók jövedelmét.

Az államtitkár értékelése szerint az eredmények mögött meghúzódik az is, hogy a stratégiát végrehajtva a posta hosszú távra szólóan előnyösen módosította a pénzügyi partneri együttműködéseit, belső átszervezéssel 25 százalékkal csökkentette a központban dolgozó vezetők létszámát.

Az eredményhez hozzájárult az is, hogy a Magyar Posta folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, infrastruktúráját, tavaly 10 milliárd forintot fordított beruházásokra, köztük műszaki, technológiai megújulásra - mutatott rá az államtitkár, kiemelve, hogy az informatikai fejlesztéssel jelenleg 2200-ra növekedett az online elérhető postafiókok száma.

Kitért arra, hogy a logisztikában a Magyar Posta kiemelkedő eredményt ért el, a csomagforgalom 16 százalékkal emelkedett egy év alatt, illetve a pénzügyi szolgáltatási területre egyre nagyobb hangsúlyt fektet.

Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a társaság árbevételének 50 százaléka levélforgalomból, nagyságrendileg 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, a fennmaradó 20 százalék a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a filatéliából, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.

A Magyar Posta tavaly 620 millió belföldi levelet kézbesített, ami 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, és várható, hogy a jövőben folytatódik ezen a területen a mérséklődő tendencia, ezért az itt kieső bevételeket más területekről kell ellensúlyozni - emelte ki.

Elmondta, hogy a leányvállalatok közül a Magyar Posta Logisztika (MPL) növekvő, jelenleg 35 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ezzel a belföldi csomag, futár- és expresszpiac (CEP) vezető szolgáltatója.

A cég rekordot megdöntve 2015-ben 15,7 millió csomagot kezelt, ami 16 százalékkal, illetve 2,2 millióval több mint 2014-ben, emellett a nemzetközi forgalomban kezelt csomag és árutartalmú regisztrált levél - ami nemzetközi elektronikus kereskedelemben gyakran alkalmazott áruküldési forma - együttes mennyisége 2015-ben megközelítette az 5 millió darabot - emelte ki Szarka Zsolt.

Az elnök-vezérigazgató úgy értékelte, hogy a posta 2015-ben bevezetett újításai révén mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája, 2015-ben 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2190 milliárd forint értékben.

Tavaly a posta ügyfelei mintegy 52 ezer Posta Bankszámlával rendelkeztek, és a társaság belépett a személyi kölcsön piacra is - mondta, hangsúlyozva, hogy a lakossági ügyfelek nemcsak folyószámla ügyeiket, hanem befektetéseiket is intézik a postán.

A Magyar Posta tavaly mintegy 570 milliárd forintos megtakarítási állományt kezelt, amiből csaknem 110 milliárd forint a 2013-ban alakult Magyar Posta Befektetési Zrt. kezelésében volt. Értékpapírszámlával 2015 végén 40 ezer ügyfél rendelkezett, a posta által közvetített megtakarítási állomány háromnegyedét, mintegy 415 milliárd forintot állampapírban helyezték el az ügyfelek - ismertette Szarka Zsolt.

(MTI)