A cél az, hogy minden kerületben legyen második generációs kormányablak – mondta el Dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár a kormany.hu-nak, a főváros 11. kormányablakának átadásán.

Dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár adta át a főváros 11. kormányablakát, a IX kerület Koppány-Soroksári úti Tesco Áruházban. A megnyitón részt vett Dr. György István Budapest Főváros Kormánymegbízottja és Dr. Bácskai János IX. kerületi Polgármester.

A megnyitó ünnepségen az államtitkár elmondta: 2010-ben a kormány elindította az államigazgatás átalakítását, többek között azért, hogy javítsa az állam és az állampolgárok kapcsolatát. Amikor az állampolgárok ügyeik intézése során kapcsolatba kerülnek az állammal, jogos elvárás az egyszerű, gyors és hatékony ügyintézés. A területi közigazgatásban megalakultak a kormányhivatalok, és ezzel párhuzamosan megnyíltak az első kormányablakok. Az integrált ügyfélszolgálat elindításával az állampolgároknak nem kell a hivatalokat járniuk. Nőtt az állampolgárok elégedettsége, ezt támasztják alá a statisztikai mutatók. 2014. I. féléve során több 700 000 ügyet intéztek a kormányablakokban országszerte. - mondta el Kovács Zoltán.

Kép letöltéseFotó: Árvai Károly

Budapesten még 26 kormányablakot fogunk nyitni, hogy minden kerületben legyen legalább egy. Az elintézhető ügyek számát is tovább bővítjük. Az ügyintézők felkészítését a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szakirányú, illetve közszolgálati továbbképzései segítik. Dolgozunk az úgynevezett Tudástáron, amely a több száz ügytípus azonnali elintézésében fogja segíteni az ügyintézőket. – fogalmazott az államtitkár.

Hozzátette, a tervek szint a kormányablakokban elérhetők lesznek postai szolgáltatások, állampapír értékesítés, továbbá az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos ügyintézések. A IX kerület Koppány-Soroksári úti Tesco Áruházban átadott kormányablak 2014.október 13-tól várja az ügyfeleket.

Kép letöltéseFotó: Árvai Károly

A „Jó Állam” koncepciójának megvalósítása részeként, 2011-ben indult el a kormányablakok országos hálózatának kiépítése. A kormány célja, hogy minden kerületben, járásban, megyeszékhelyeken, és több megyei jogú városban biztosítsa a magas színvonalú, integrált egyablakos ügyfélkiszolgálás lehetőségét.

Az új generációs kormányablakokban 265 ügytípus intézhető, egyedülállóan hosszú nyitvatartási idővel. Legjellemzőbb ügycsoportok a személyi igazolvánnyal, a jármű-nyilvántartással, a vezetői engedéllyel, továbbá a lakcímigazolvánnyal és családtámogatással kapcsolatos feladatok.

(kormany.hu)