A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre színvonalasabban tudja ellátni feladatait a Magyar Államkincstár.

A fejlesztések fontos állomásaként Berczik Ábel, az NGM kincstárért felelős helyettes államtitkára, Dancsó József, a Kincstár elnöke és Somlai Józsefné megyei igazgató adta át a hivatal megújult veszprémi irodaházát. A közel 500 millió forintos, több éves beruházás keretében teljesen felújították a 30 éves épületet. Kicserélték a nyílászárókat, korszerűsítették a fűtést, ezeknek köszönhetően harmadával csökkent a gázfogyasztás.

Már tavaly birtokba vehették az állampolgárok a megújult ügyfélszolgálati tereket. Az Állampénztári és a Családtámogatási és Szociális Ellátási Irodákba látogatókat játszósarok is várja, így a kisgyermekes családok számára sokkal kényelmesebbé vált a Start-számla ügyintézése és a Babakötvény vásárlása.

A megújulás nemcsak a veszprémi irodaházat érinti: a közelmúltban Egerben adták át a Kincstár kibővített telefonos ügyfélszolgálati központját. A több százezer ügyfelet kiszolgáló országos call center évente mintegy 2,5 millió telefonhívást bonyolít le és 33 ezer e-mailes megkeresésre válaszol, egyebek mellett családtámogatási, energiaár-támogatási és értékpapír-forgalmazási ügyekben is segíti az embereket. A Kincstár ügyfelei - beleértve Veszprém megyét is - mind személyesen, mind pedig egyéb csatornákon keresztül kényelmesen intézhetik ügyeiket.

A kormány 2012-ben indított programot a lakossági állampapír-állomány bővítése érdekében. Ezzel összhangban az állampapír-forgalmazás a Magyar Államkincstár egyik kiemelt szakterülete lett. A színvonalas ügyfélkiszolgálás és a szolgáltató állam kialakítása érdekében a közeljövőben további 24 helyen nyitnak értékesítési pontokat. Az új állampapír-konstrukcióknak, illetve a hatékony intézményrendszernek köszönhetően a központi államadósságon belül a lakossági finanszírozás mértéke a négy évvel ezelőtti négy százalékról mára tíz százalékra emelkedett.

(Nemzetgazdasági Minisztérium)