Magyarország egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóútjának újabb szakaszán biztonságosabb és dinamikusabb lett a haladás, megszűnhetnek a turisztikai főszezonban gyakori balesetek miatt kialakuló torlódások.
Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd kormánymegbízott és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese adta át 2015. november 27-én.
A 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2x2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2x3 sávon haladhat. A szakaszon a plusz egy-egy sáv mellett leállósávot is építettek. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. Az 549 napig zajló kivitelezés során 11 967 m3 betont, 8 225 m3 aszfaltot használtak fel a szakemberek.
Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium energiaügyért felelős államtitkára, országgyűlési képviselő elmondta: „A 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint 1000 kilométeren valósít meg jelentősebb közúti beruházásokat. A kibővített M0 szakasz a főváros vonzáskörzetében élők számára is megkönnyíti, kényelmesebbé teszi Budapest közúti elérését. A nemzeti költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon.”
Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa hozzáfűzte: „Minden térség számára kiemelt jelentősége van az útfejlesztésnek. Az M0 nemcsak Budapest és Pest megye, hanem az egész ország gazdasági fejlődését is szolgálja.”
Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese szerint: „Budapest számára kiemelten fontos az M0 bővítése. Nagyon örülünk, hogy ez a szakasz elkészült. Budapest főváros beruházásában zajlik az M1-M7 csomópont fejlesztése, itt a beruházás határidőre, 2016 májusára lezajlik. Az erre közlekedők számára könnyebbé és kényelmesebbé válik az utazás.”
Tarnai Richárd, miniszteri biztos elmondta: „2010 után a kormány létrehozta a kormányhivatal új intézményét, így az engedélyezési eljárások rugalmasabbakká váltak és rövidebb határidővel történnek.”
Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese hozzátette: „A szakasz a szerződés szerinti határidőre elkészült. A térségben a NIF Zrt. az érdi és törökbálinti csomópontok átépítésével tovább folytatja a fejlesztést. Ezek a beruházások 2016 tavaszára elkészülnek tovább javítva a környék közlekedési feltételeit.”
Az M0 déli szektora az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóút Magyarországon. A szakaszon a nyári csúcsidőszakban naponta átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át.
Az M0 fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezésében, uniós források segítségével mintegy 6 milliárd forintból valósult meg.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)