Hat új intézménynél fizethetik kényelmesen és biztonságosan az igazgatási szolgáltatási díjakat és illetményeket az állampolgárok és gazdálkodó szervezetek. A központi elektronikus fizetési rendszer 2014-ben mintegy 1,1 millió fizetési műveletet bonyolított le, több mint kétmillió egyedi ügyben.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) forrásaiból 2013-ban indította el „Központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez való kapcsolódás” c. projektjét. A központi fizetési rendszer kialakítása során egységes, biztonságos informatikai megoldásokkal teremtették meg a közigazgatási szakrendszerek és a bankok közötti kapcsolatot.
Az otthonról, interneten keresztül történő bankkártyás (VPOS) fizetés és az internetbankos (ún. házibanki) utalás nagy előnye, hogy napi 24 órában elérhető. Az elektronikus fizetés használatával az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek jóval kevesebb időt töltenek ügyintézéssel, jelentős költségeket takarítanak meg, így érezhetően javul a közigazgatási szolgáltatások színvonala is.
2015. március 31-ig újabb hat intézmény: a Lechner Lajos Tudásközpont, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, az Országos Tisztiorvosi Hivatal, az Országos Kémiai Biztonsági Intézet és az Országos „Fréderic Joliot-Curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutatóintézet került be a rendszerbe.
Az intézmények csatlakozásával bővül az elektronikusan intézhető ügytípusok köre, kényelmesebbé válik az igazgatási szolgáltatási díjak és illetékek befizetése pl. egyes kereskedelmi engedélyezési eljárásokban, vagy akár a turista állami horgászjegy kiváltása is.
A központi elektronikus fizetési rendszer további közigazgatási hatóságok és intézmények számára is nyitott. Ha egy intézmény a rendszert még több ügytípusra kívánja kiterjeszteni, azt a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalánál kezdeményezheti.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)