Bemutatták a GYSEV Zrt. új Flirt motorvonat-flottájának első járművét csütörtökön Szombathelyen.
A jelentős részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok várhatóan a jövő év közepétől fokozatosan állhatnak forgalomba a vasúttársaság hálózatán, az utolsót 2019 januárjában szállítja le a gyártó cég.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára hangsúlyozta: a GYSEV megbízható szövetségese a magyar kormánynak és "élenjáró munkát végez" a vasútfejlesztésben, legyen szó pályakorszerűsítésről, villamosításról, a távvezérlési rendszer megújításáról, közlekedés-biztonsági projektekről, vagy mint most, járműbeszerzésekről. Bemutatták a GYSEV új generációs Flirt motorvonat-flottájának első járművét Szombathelyen.
A helyettes államtitkár közölte: a tíz újabb korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonat beszerzésével a GYSEV Flirt motorvonat-flottája 2019 elejéig megduplázódik.
Szólt arról, hogy a hazai vasúttársaságoknál mára Európa legnagyobb Flirt-flottája, összesen 133 darab korszerű elővárosi jármű közlekedik, szavai szerint a MÁV-Start tíz utasából négyet - 2016-ban 56,5 millió utast - a svájci cég motorvonatai juttatta el úti céljához.
Hozzáfűzte: a magyar vasút a Stadlerrel együtt lép egy szintet: az első emeletes motorvonatokat is ez a gyártó szállíthatja, a nagy kapacitású szerelvények forgalomba állásával pedig a MÁV-Start minden második utasa Stadler-járműveket használ majd.
Felidézte: a Stadler három hazai leányvállalatánál összesen mintegy félezer embernek ad munkát, pusztaszabolcsi és szolnoki beruházásainak összértéke pedig meghaladja a 17 milliárd forintot.
Közölte: a fejlesztési tárca a korábbi járműbeszerzések hiányosságainak pótlásában is segíti a magyar vasutat, ezért az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból támogatják 59 elővárosi motorvonat felszerelését ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.
Hende Csaba, Szombathely országgyűlési képviselője, az Országgyűlés alelnöke arra mutatott rá, hogy az újabb, 21,7 milliárd forint értékű közlekedési fejlesztéssel XXI. századi színvonalúvá válnak a térségben a vonattal utazók közlekedési lehetőségei, javul az életminőségük.
Kövesdy Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a vasúttársaság egy nagyívű fejlesztési programot hajt végre, amelynek fontos része a motorvonatok beszerzése is. Szavai szerint az utazóközönség körében méltán népszerű Flirt-ökkel a vasúttársaság teljes regionális személyforgalmát ki tudja majd szolgálni.
Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport magyarországi igazgatója elmondta: örömükre szolgál, hogy a Flirt legújabb generációját is bemutathatják. Tájékoztatása szerint a már eddig is megbízhatóan szolgáló villamos motorvonatok mind külsejükben, mind pedig a műszaki tartalomban jelentős fejlesztéseken mentek át.
Az új járművek szavai szerint képesek lesznek "szinkron üzemmódra", nemcsak önmagukkal, de a korábban beszerzett járművekkel is összekapcsolhatók, így a vasúttársaság hatékonyabban tudja szervezni, a pillanatnyi igényekhez igazítani az utasforgalom kiszolgálását.
(MTI)