A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából hat településen – Hajdúböszörmény mellett Apagyon, Kölcsén, Nyíregyháza-Oroson, Szekszárdon és Vásárosnaményban – épülnek át a balesetveszélyes csomópontok.
A beruházások eredményeképpen új körforgalmak teszik biztonságosabbá a közlekedést az autósok és a gyalogosok számára is. A hajdúböszörményi körforgalom nemrégiben lezárult kivitelezéséről Tasó László infrastruktúráért felelős államtitkár és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót 2014. október 1-jén.
Kép letöltéseÚj, biztonságos körforgalom épült a 35. Nyékládháza- Debrecen II. rendű főút és a 3323. j. Balmazújváros- Hajdúnánás összekötő utak kereszteződésében, az M35-ös autópálya balmazújvárosi csomópontjától néhány száz méterre. Bár a szakasz jól belátható, balra kanyarodó sávokkal kiépített, a sztráda átadása óta számos, súlyos személyi sérüléssel járó baleset történt az elsőbbség megadásának elmaradása miatt. A forgalom minél biztonságosabb lebonyolítása érdekében a kereszteződést négy ágú, közvilágítással ellátott körforgalmú csomópont váltotta fel. Az uniós és hazai forrásokból támogatott fejlesztés során átépítették a buszöblöket is. A munkálatokat a Duna Aszfalt Kft. végezte el nettó 248 millió forint értékben.
A további helyszíneken is ütemterv szerint halad a kivitelezés. Kölcsénél, az Arany János utca és a Dózsa György utca kereszteződésében lesz új körforgalmi csomópont, gyalogos átkelőhelyekkel, szélesebb buszöblökkel. Vásárosnaménynál, a 41. sz. főút és a Damjanich utca kereszteződésében, a 4117. j. összekötő út csomópontjánál, Apagyon a Kossuth utca és a vasútállomás felé vezető út kereszteződésében létesül biztonságos körforgalom. Szekszárd északi határán 4 ágú, közvilágítással ellátott körforgalom épül a 6. és a 65. számú főút találkozásánál. Nyíregyháza-Oros esetében jelenleg a közbeszerzési eljárás zajlik. A településen a Diák utca és a Vezér utcai csomópontban az új körforgalom mellett gyalogátkelőhelyet és autóbuszöblöket alakítanak ki.
Kép letöltéseTasó László infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: „A balesetveszélyes kereszteződések átépítésének kivitelezési munkálatai 2015 első felében fejeződnek be. Az említett településeken kívül teljes egészében költségvetési forrásból elindult a legrosszabb baleseti mutatókkal rendelkező bagi csomópont fejlesztése is. A korábbi forgalombiztonsági beruházások tapasztalatai rendkívül kedvezőek: a lehetséges személyi és anyagi károk elkerülésével összességében a kivitelezési költségek több mint tízszeresét sikerült megtakarítani. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az Érj haza biztonságban! országos közlekedésbiztonsági programban további 23 új körforgalom terveit készíti elő.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által végzett beruházások többségénél a veszélyes, nehezen belátható kereszteződésekben körforgalommal, különszintű csomópontokkal, vagy irányonként lassító és gyorsító sávok kialakításával teremtjük meg a biztonságos közlekedés feltételeit. Így az említett településeken kívül többek között különszintű csomópontot alakítunk ki a 8. sz. főúton Hajmáskérnél, Herenden a szentgáli csomópontnál is. A burkolaterősítések, szélesítések során is épülnek körforgalmak, például a 21., 31., 33. és 55. sz. főutakon. Ugyanígy járunk el az új nyomvonalon épülő utaknál: Kecskemét északi elkerülőnél, a leendő M85 esetében Kóny térségében, és a Nyíregyháza nyugati elkerülőnél.”
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)