A legjobban előkészített Balatonkenese-Tihany és a Zamárdi-Balatonlelle közötti szakaszokon kezdődik meg a balatoni kerékpáros körút korszerűsítése mintegy 2,5 milliárd forintból – mondta el Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Balatonkör 206 kilométeres távjának rajtjánál 2016. április 30-án, Zamárdiban.
A kormány a Bringakör kor igényeihez és a megnövekedett forgalomhoz igazodó minőségi fejlesztését kiemelt projektként kezeli. A kerékpárutat részben a már meglévő, kijelölt szakaszok felhasználásával (forgalomtechnikai beavatkozásokkal, felújítással, szélesítéssel), részben új hálózati elemek kiépítésével teszik vonzóbbá, biztonságosabbá 2018 végéig.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban első lépcsőben biztosított további közel 1 milliárd forint felhasználásáról, a keretbővítés lehetőségéről még zajlanak az egyeztetések. A folytatásban a forrásgazda Nemzetgazdasági Minisztérium és a Kerékpáros Magyarország Szövetség szándékai szerint elsőként a Keszthely-Balatongyörök szakasz és a sármelléki kapcsolatot is tartalmazó kis-balatoni bekötés kivitelezése várható.
Tasó László kifejtette: a Balaton és térsége kifejezetten alkalmas arra, hogy az Európában egyre nagyobb tömegeket megmozgató ökoturizmus és aktív turizmus egyik magyarországi központja legyen. A 10-15 éve üzemelő Bringakör növekvő népszerűségét mutatja, hogy tavaly 15 százalékkal több kerékpárjegyet adtak el a balatoni személyhajó-kikötőkben.
A kormány 2020-ig újabb 1000-1500 kilométer kerékpárút megépítését tervezi. A pontszerű fejlesztéseket a jelenlegi uniós időszakban a hálózatos szemlélet: a meglévő szakaszok összekötése, a ráhordó kerékpárutak építése váltja fel. A fejlesztési tárca szemléletformáló kampányokkal is a gyalogosok és kerékpárosok védelmének fokozására törekszik – tette hozzá az államtitkár.
Magyarország egyik legnagyobb kerékpáros rendezvénye, a 17. alkalommal megrendezett Balatonkör 2016-ban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram védnökségében és támogatásával valósul meg. A résztvevők négy különböző távon indulhatnak a túrán. A legmerészebbek a reggel hat órakor elrajtolt Balatonkört és a Kiskört is végigtekerve két nap alatt több mint 280 kilométert tehetnek meg. A program legfőbb célja a kerékpár, mint biztonságos közlekedési eszköz, az egészséges életmód és a környezetvédelem népszerűsítése.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály)