A fejlesztési tárca tervei szerint a hazai kerékpárút-hálózat jelenleg kb. 4000 kilométeres hossza 2020-ra további 1000-1500 kilométerrel bővülhet majd – jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kilencedik éve hirdeti meg a Kerékpárosbarát Munkahely és a Kerékpárosbarát Település pályázatokat. A tárca az elismerésekkel arra ösztönzi az önkormányzatokat, vállalkozásokat és intézményeket, hogy a megfelelő infrastruktúra kialakításával, szemléletformálással tegyék lehetővé, biztonságossá és vonzóvá a kerékpáros közlekedést a lakosok, munkavállalók és ügyfelek számára.
A Kerékpáros Magyarország Szövetséggel közös szervezésben megvalósuló kampányban idén új tartalmi elemek alapján és a közönségszavazatokat figyelembe véve ítélik oda az elismeréseket. A pályázati kérdések között nemcsak az infrastruktúra fejlesztése terén elvégzett munka szerepel, hanem a példamutatás, a biztonság és a népszerűsítés erősítése is. A pályázati anyagot elektronikusan lehet kitölteni a http://kerekparosbaratpalyazatok.hu oldalon, a jelentkezési határidő 2015. április 15.
Az újonnan bevezetett közönségdíjra az online felületen keresztül vagy egy ingyenesen letölthető applikációval bárki nevezheti települését vagy munkahelyét, és szavazhat is rájuk. A felhasználók voksait a pályázatok elbírálásánál, a hagyományos Kerékpárosbarát címek odaítélésénél is figyelembe veszi a szakmai zsűri. Az applikáció a Kerékpáros Magyarország Szövetség Facebook oldalán érhető el. A szavazatokat a pályázati határidő végéig, április közepéig várják a szervezők.
Tasó László a kampányindító sajtótájékoztatón elmondta: „A tavaly elfogadott Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia egyik fő célkitűzése a környezetkímélő közlekedési módok, így a kerékpározás fejlesztése, népszerűsítése. A fejlesztési tárca tervei szerint a hazai kerékpárút-hálózat jelenleg kb. 4000 kilométeres hossza 2020-ra további 1000-1500 kilométerrel bővülhet majd. A beruházások és szemléletformáló kampányok eredményeként a kerékpárt fő közlekedési eszközül választók aránya az uniós átlagot már most meghaladó 19 százalékról 22 százalék fölé nőhet.”
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)