Felbecsülhetetlen szerepe van az iskolakerteknek és az azokat vezető pedagógusoknak a felnövekvő generáció környezeti nevelésében - jelentette ki László Tibor Zoltán környezetvédelemért felelős helyettes államtitkár az Écsi Petőfi Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola kertészeti eszközátadó ünnepségén, szerdán.
A rendezvényen a helyettes államtitkár arra hívta fel a figyelmet, hogy a kert egy olyan helyszín, ahol az ember közvetlenül érintkezésbe lép a természettel, azzal együttműködve formálja, alakítja, műveli azt. Hozzátette: a zöld terület nem csak gyümölcsöt és termést ad gondos művelőinek, hanem generációk közötti hidakat épít, közösséget teremt és észrevétlenül is felelős, a környezetére, a tisztaságra, a rendezettségre érzékeny, igényes emberré formál minket.
László Tibor Zoltán szerint ennek a szemléletnek a jegyében indult el az Országos Iskolakert-Fejlesztési Program, mely az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara együttműködése révén az Agrárminisztérium anyagi támogatásával jöhetett létre 2018 végén. Hangsúlyozta: ez az összefogás az európai térségünkben is egyedülállónak és példaértékűnek mondható.
Az országosan meghirdetett program első ütemeként 2019 januárjában indult el az Iskolakerti Alapozó Alprogram. Ennek keretében az Agrárminisztérium 50 millió Ft támogatással 50 iskolakert létrehozását, továbbfejlesztését tette lehetővé. A helyettes államtitkár elmondta, a közzétett felhívásra a vártnál is nagyobb érdeklődés mutatkozott. A több mint nyolcszoros túljelentkezés rámutatott a természetes, élményszerű oktatási-nevelési tér fontosságára.
László Tibor Zoltán kiemelte, az Agrárminisztérium igyekszik a kezdeményezést a jövőben is minden lehetséges módon támogatni, hogy minél több diák élvezhesse a program keretében kialakított, illetve továbbfejlesztett iskolakerteket.
A helyettes államtitkár aláhúzta, üdvözlendő és egyben támogatandó az a felismerés az Écsi Petőfi Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola vezetése részéről, amely az egyedi adottságokkal rendelkező, erdőszélbe nyúló udvar szerepét újraértelmezi és egy élő oktatási–közösségi térré formálja. Az iskolakertnek köszönhetően minél több diák ismerheti és tapasztalhatja meg a természet, a kertművelés szépségét, valamint a diáktársaival, a pedagógusokkal, szülőkkel történő együttműködés hasznosságát – sorolta László Tibor Zoltán.
(AM Sajtóiroda)